< Back to previous page
Publication
Professional learning communities on cultural education in teacher training
Journal Contribution - Journal Article
Werken aan cultuureducatie in lessen wiskunde, aardrijkskunde of biologie? Mooi in theorie, maar de integratie van cultuur in andere leergebieden is niet
vanzelfsprekend. In het onderzoek 'Samen cultureel content' onderzochten Lode Vermeersch, Leen Alaerts, Lysbeth Jans, Katrien Goossens, Koen Crul, en Wim
Lauwers in vier Vlaamse lerarenopleidingen wat lerarenopleiders nodig hebben om cultuureducatie te integreren in de eigen vakcontext. Dit gebeurde via een participatief praktijkonderzoek waarbij 34 lerarenopleiders samenwerkten in vijf professionele leergemeenschappen (PLG’s). In dit artikel beschrijven ze de opzet en resultaten van hun onderzoek.
vanzelfsprekend. In het onderzoek 'Samen cultureel content' onderzochten Lode Vermeersch, Leen Alaerts, Lysbeth Jans, Katrien Goossens, Koen Crul, en Wim
Lauwers in vier Vlaamse lerarenopleidingen wat lerarenopleiders nodig hebben om cultuureducatie te integreren in de eigen vakcontext. Dit gebeurde via een participatief praktijkonderzoek waarbij 34 lerarenopleiders samenwerkten in vijf professionele leergemeenschappen (PLG’s). In dit artikel beschrijven ze de opzet en resultaten van hun onderzoek.
Journal: Cultuur+Educatie
ISSN: 1879-8837
Volume: 42
Pages: 72-94
Publication year:2015
Keywords:Arts education, Cultural education