< Back to previous page
Researcher
Lieve De Wachter
- Disciplines:Education curriculum, Language studies, Linguistics
Affiliations
- Leuven Language Institute (ILT) (Research institute)
Member
From1 Sep 1999 → Today
Projects
1 - 4 of 4
- SABeD: The development of a Spoken Academic Belgian Dutch CorpusFrom1 Jan 2021 → 31 Dec 2022Funding: IOF - technology validation in lab
- Academic language proficiency as a predictor of academic achievement. A validity argument of a low-stakes post-entry academic reading and vocabulary screening test for first-year university students.From13 Oct 2017 → 13 Oct 2021Funding: BOF - doctoral mandates
- Developing a website Learning Dutch.From1 Oct 2013 → 30 Jun 2015Funding: Department Economy, Employment and Internal Affairs
- Promoting tertiary students' writing. A subject-specific genre-based approach.From1 Feb 2013 → 15 Jun 2018Funding: Own budget, for example: patrimony, inscription fees, gifts
Publications
1 - 10 of 25
- Informatievaardigheden. Omgaan met informatie en tekstgenres in de geesteswetenschappen(2023)
Authors: Demmy Verbeke, Lieve De Wachter
- Validering van een academische taalvaardigheidstoets in de Surinaamse context: testscores en testpercepties(2023)
Authors: Jordi Heeren, Lieve De Wachter
Pages: 147 - 174 - Themanummer: Taal en werk(2022)
Authors: Lieve De Wachter
- Academic language proficiency as a predictor of academic achievement. A validity argument of a low-stakes post-entry academic reading and vocabulary screening test for first-year university students.(2021)
Authors: Jordi Heeren, Lieve De Wachter, Dirk Speelman
- Van talige noden tot mogelijke oplossingen: naar een inclusief en procesmatig ta(a)l(en)beleid voor startende studenten(2021)
Authors: Lieve De Wachter
- Een taalvaardigheidstest voor anderstaligen voorgelegd aan leerlingen in het Nederlandstalig middelbaar onderwijs. Een onverwacht effect?(2021)
Authors: Elke Gilin, Jordi Heeren, Lieve De Wachter
Pages: 99 - 113 - Post-entry language assessment in higher education: ensuring fairness by including the voice of the test-taker(2021)
Authors: Jordi Heeren, Dirk Speelman, Lieve De Wachter
Pages: 45 - 48 - Halen we de norm? De scores van moedertaalsprekers op een talige toegangstest voor anderstaligen aan de universiteit(2021)
Authors: Jordi Heeren, Dirk Speelman, Lieve De Wachter
Pages: 3 - 13 - Bepaalt taal wie het haalt? De samenhang tussen een academische taalvaardigheidscreening en het behalen van een bachelordiploma aan de universiteit(2021)
Authors: Jordi Heeren, Dirk Speelman, Lieve De Wachter
Pages: 39 - 54 - A practical academic reading and vocabulary screening test as a predictor of achievement in first-year university students: implications for test purpose and use(2021)
Authors: Jordi Heeren, Dirk Speelman, Lieve De Wachter
Pages: 1458 - 1473