Publications
Chosen filters:
Chosen filters:
Remettre « l’école » au coeur de nos établissements d’enseignement. Se réapproprier l’école comme forme pédagogique KU Leuven
Aujourd’hui, la question du « changement éducatif » est largement débattue. Un tel changement, comme nous pouvons l’entendre, est nécessaire pour plusieurs raisons : l’hétérogénéité linguistique croissante, la diversité culturelle, les avancées technologiques, et la corrélation persistante entre le milieu social et la réussite scolaire. Dans ce contexte, le terme « éducatif » semble faire référence à la pratique institutionnelle de l’école. Mais ...
School diversity models revisited: A plea and first evidence for a domain specific approach KU Leuven
The Association Between Perceived Discriminatory Climate in School and Student Performance in Math and Reading: A Cross-National Analysis Using PISA 2018 KU Leuven
The negative consequences of perceived ethnic discrimination on adolescent adjustment are well documented. Less is known, however, about the consequences of discriminatory climates in school, beyond the individual experiences of discrimination. This study investigated whether a perceived discriminatory climate in school is associated with lower academic performance across adolescents from ethnic minority and majority groups, and which ...