Publications
Chosen filters:
Chosen filters:
Translanguaging and 'its volatile exchange rates' Ghent University
Working within frames and across boundaries in core group meetings in child protection Ghent University
Teacher expectations of multilingual students’ achievement : can teachers accurately predict science performance on a linguistically accommodated test? Ghent University
Assessment is a powerful tool for both teachers and students to get more insight into students’ competences. However, multilingual learners may be underper- forming on tests because linguistic barriers hinder them in demonstrating their content knowledge. In this study, we investigate whether multilingual assess- ment holds the potential to adjust erroneous teacher expectations of multilin- gual students. We discuss a randomised experiment in ...
Praten over seks met anderstaligen Ghent University
In deze bijdrage gaan we in op een e-learningmodule die ontwikkeld werd binnen het MATCHeN-project. De e-learningmodule ondersteunt zorgprofessionals bij de communicatie met anderstaligen over seksuele gezondheid en speelt in op de nood aan digitale vaardigheidstraining. Aan de hand van een kwantitatief onderzoek en een vragenlijst verwerkt in een 2x2-designenquête (pre- en posttest, controlegroep en experimentele groep) peilden we naar het ...