Publications
Chosen filters:
Chosen filters:
Praten over seks met anderstaligen Ghent University
In deze bijdrage gaan we in op een e-learningmodule die ontwikkeld werd binnen het MATCHeN-project. De e-learningmodule ondersteunt zorgprofessionals bij de communicatie met anderstaligen over seksuele gezondheid en speelt in op de nood aan digitale vaardigheidstraining. Aan de hand van een kwantitatief onderzoek en een vragenlijst verwerkt in een 2x2-designenquête (pre- en posttest, controlegroep en experimentele groep) peilden we naar het ...
The subtle interactional dance of a teacher : the negotiation of pupil-teacher translanguaging practices in a Brussels’ Dutch-medium secondary school Ghent University
Quality first? Engels en Nederlands in het Vlaamse hoger onderwijs : reflecties vanuit de (meertalige) praktijk Ghent University
Occasions manquées ou nouveaux défis? Pratiques plurilingues sous l’angle des dynamiques interactionnelles dans deux écoles néerlandophones en Belgique Ghent University
Translanguaging revisited challenges for research, policy and pedagogy based on an inquiry in two Belgian classrooms Ghent University
Beyond the traditional scope of translanguaging : comparing translanguaging practices in Belgian multilingual and monolingual classroom contexts Ghent University
Interaction for transfer : flexible approaches to multilingualism and their pedagogical implications for classroom interaction in linguistically diverse mainstream classrooms Ghent University
This study focuses on how teachers construe and give meaning to a pedagogical experiment in which the use of the home language in a primary school in Flanders was permitted in order to acknowledge the urban multilingual realities and resources of the pupils and to turn them into didactic capital (functional multilingual learning, FML). Using ethnographic interviews, teachers were asked to comment on recorded classroom activities in which FML ...