Zoek expertise

1 - 10 of 47 resultaten

Zoek term:

Materiaalfysica Universiteit Hasselt

Verantwoordelijke

De onderzoeksgroep Materiaalfysica (IMOMAF) richt zich op de ontwikkeling van innovatieve oplossingen om succesvol de brug te slaan tussen fundamenteel onderzoek en industrieel compatibele producten en processen. Dit gebeurt in een brede waaier van domeinen, van nano- en kwantumfysica tot elektronica, geavanceerde diagnostiek en materialen voor de gezondheidszorg. Samenwerking met industriële partners speelt een cruciale rol in de ...

Centrum voor Computerlinguïstiek, Psycholinguïstiek en Sociolinguïstiek (CLiPS) Universiteit Antwerpen

Verantwoordelijke
Het onderzoek van CLiPS speelt zich af in een interdisciplinair gebied tussen taalkunde, psychologie en informatica (Artificiële Intelligentie). Er zijn drie belangrijke onderzoeksgebieden: Psycholinguïstiek, taalverwerving (coördinator: Steven Gillis). Het belangrijkste onderwerp hier is hoe jonge kinderen de taal leren die ze horen. Dit proces start nog voor baby's woorden en frasen produceren. Daarom bestuderen we de vocaliseringen van baby's ...

Chemische Ingenieurstechnieken, Campus Kulak Kortrijk KU Leuven

Verantwoordelijke

Ons onderzoeksteam legt zich toe op 2 hoofdthema's:

  1. Ontwikkelen van hernieuwbare (nano)materialen
  • Nanocomposieten
  • Supercondensator electrodematerialen
  • Functionele coatings
  • Zelf-structureren van cellulose, zetmeel en chitine nanodeeltjes
  • Aerogels en hydrogels
  • Recyclage van polymeren (ook pertroleum-gebaseerde)
  1. Interfaze ...

Computationele Modelering Lab Vrije Universiteit Brussel

Het Computational Modeling lab wordt geleidt door Prof. dr. Bernard Manderick en Prof. Dr. Ann Nowé. De onderzoeksgroep richt zich enerzijds op het ontwikkelen van nieuwe algoritmen voor het oplossen van complexe systemen geïnspireerd op natuurlijke fenomenen en anderzijds op het modelleren van deze complexe natuurlijke fenomenen. COMO heeft expertise in een brede waaier van Machine leertechnieken zoals Reinforcement Learning, Genetic ...