Zoek expertise

1 - 10 of 528 resultaten

Zoek term:

Pedagogie en Didactiek in de Wetenschappen Vrije Universiteit Brussel

De onderzoeksgroep DIWE ontwikkelt voornamelijk onderzoek naar de opleiding van de ß-wetenschappen gedurende de kandidaatjaren op universiteiten en andere hogescholen, maar heeft ook onderzoeksinteresse in de laatste jaren (3de graad) van het secundair onderwijs. De meeste onderzoeksactiviteiten zijn gericht op het leerproces van de student en de ontwikkeling of activatie van capaciteiten die zelfstudie, diepgaande analyse en ...

Onderzoekscentrum Pedagogie in Praktijk Karel De Grote Hogeschool

Verantwoordelijke
Pedagogie in Praktijk wil bijdragen aan een duurzame samenleving die waarderend en zorgzaam omgaat met alle kinderen, professionals en gezinnen. Een inclusieve, participatieve en zorgzame basishouding vormt het fundament voor pedagogische praktijken.  Hoe zorgen we voor duurzame kwaliteit en vernieuwing van pedagogische praktijken? Ons onderzoek richt zich op: Interacties in pedagogische praktijken, Organisatiestructuren in pedagogische ...

Vakgroep Pedagogiek Universiteit Gent

Verantwoordelijke
De vakgroep Pedagogiek maakte deel uit van de faculteit Psychologie en Pedagogische wetenschappen en voerde onderzoek uit binnen het domein van de pedagogiek.

Historische Pedagogiek KU Leuven

Verantwoordelijke

Het Centrum voor Historische Pedagogiek (CHP) maakt deel uit van de onderzoeksgroep Educatie, Cultuur en Samenleving van de Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen.

In het CHP staat de historische studie van opvoeding, onderwijs en vorming centraal. Uitgaande van de vooronderstelling dat pedagogische processen en inzichten nooit zomaar uit de lucht komen vallen, wordt de ontstaansgeschiedenis en de verspreiding van onder ...

Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek Universiteit Gent

Verantwoordelijke
De vakgroep is verantwoordelijk voor onderzoek, onderwijs en dienstverlening op het gebied van de sociale agogiek. De sociale agogiek omvat de wetenschappelijke studie en theorievorming over pedagogisch handelen in de bredere sociale context van instituties en praktijken die sociale en culturele ontplooiing nastreven, zoals bijvoorbeeld het (forensisch) welzijnswerk, het sociaal - cultureel werk met jeugdigen en volwassenen, de ...