Zoek expertise

1 - 10 of 28 resultaten

Zoek term:

Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campus Brussel KU Leuven

Verantwoordelijke

De onderzoeksgroep Taal & Onderwijs is een dynamische groep die zich richt op de studie van taalleren in al haar facetten. Het onderzoek dat in onze groep gedaan wordt wil de interactie tussen (1) de taalleerder, (2) desociale context en onderwijssituatie van de taalleerder en (3) de taal of inhoud via taal ontrafelen.

Onze onderzoeksgroep heeft vier onderzoeksspeerpunten:

  1. evaluatie
  2. taakgebaseerd ...

Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campussen Antwerpen KU Leuven

Verantwoordelijke

De onderzoeksgroep Taal & Onderwijs is een dynamische groep die zich richt op de studie van taalleren in al haar facetten. Het onderzoek dat in onze groep gedaan wordt wil de interactie tussen (1) de taalleerder, (2) desociale context en onderwijssituatie van de taalleerder en (3) de taal of inhoud via taal ontrafelen.

Onze onderzoeksgroep heeft vier onderzoeksspeerpunten:

  1. evaluatie
  2. taakgebaseerd ...

Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven KU Leuven

Verantwoordelijke

De onderzoeksgroep Taal & Onderwijs is een dynamische groep die zich richt op de studie van taalleren in al haar facetten. Het onderzoek dat in onze groep gedaan wordt wil de interactie tussen (1) de taalleerder, (2) desociale context en onderwijssituatie van de taalleerder en (3) de taal of inhoud via taal ontrafelen.

Onze onderzoeksgroep heeft vier onderzoeksspeerpunten:

  1. evaluatie
  2. taakgebaseerd ...

Centrum voor Computerlinguïstiek, Psycholinguïstiek en Sociolinguïstiek (CLiPS) Universiteit Antwerpen

Verantwoordelijke
Het onderzoek van CLiPS speelt zich af in een interdisciplinair gebied tussen taalkunde, psychologie en informatica (Artificiële Intelligentie). Er zijn drie belangrijke onderzoeksgebieden: Psycholinguïstiek, taalverwerving (coördinator: Steven Gillis). Het belangrijkste onderwerp hier is hoe jonge kinderen de taal leren die ze horen. Dit proces start nog voor baby's woorden en frasen produceren. Daarom bestuderen we de vocaliseringen van baby's ...