< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Geert Kelchtermans
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijskunde, Beleid en administratie
Affiliaties
- Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2024 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Projecten
1 - 10 of 22
- Schoolontwikkeling en de implementatie van onderwijsvernieuwingen: de rol van interne en externe ondersteuningVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Beleidsvoerend vermogen kinderopvang baby's peuters en kleuteropvangVanaf1 aug 2023 → 31 dec 2023Financiering: Kind en Gezin
- Beginnende TESOL-leerkrachten in Vietnam: Inzicht in de determinanten van voortijdige uitstapVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Procesbegeleiding nieuwe krachten voor de kinderopvangVanaf18 dec 2020 → 17 jan 2023Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek, Buitenl. privé-opdrachtgever - onbepaald
- De stuurkracht van de leraar in (inter)actie: de discursieve gesitueerdheid van mogelijkhedenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Analyse proefprojecten differentiatie in laatste twee jaren van het basisonderwijs en 1B van het secundair onderwijs.Vanaf1 sep 2020 → 28 feb 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- De praktijk van verandering: reconstructie en realisatie van onderwijsvernieuwing in het DKO-muziekVanaf1 sep 2020 → 31 aug 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De professionaliteit van lerarenopleiders in relatie tot mentoren en student-lerarenVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Opleiding voor lerarenopleidersVanaf1 aug 2017 → 31 aug 2019Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- De professionele ontwikkeling van beginnende leerkrachten: tijd en relaties in de inductiefaseVanaf1 sep 2016 → 29 mrt 2021Financiering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 165
- Beyond traditional narratives about teacher professional development: A critical perspective on teachers’ working life(2024)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 1 - 15 - Leraar zijn, leraar worden(2023)
Auteurs: Geert Kelchtermans
- Resistance as commitment. A reflective case study of teacher professionalism in neoliberal times(2023)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 1656 - 1670 - Narrative and biography in teacher work lives and development(2023)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 106 - 112 - Using artefacts in narrative pedagogies: A case from beginning teachers’ peer group meetings(2023)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 35 - 49 - Continuing professional development: Negotiating the zip(2022)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 1 - 24 - Understanding teachers’ experiences of classroom relationships(2022)
Auteurs: Jantine Spilt, Geert Kelchtermans
Pagina's: 1 - 10 - Keeping educational research close to practice(2021)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 1504 - 1511 - Strengthening individual teacher-child relationships: An intervention study among student teachers in special education(2021)
Auteurs: Liedewij Borremans, Geert Kelchtermans, Jantine Spilt
Pagina's: 1 - 11 - Parent–teacher relationships in school micropolitics: Beginning teachers’ stories(2021)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 461 - 473