< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Eva Puimège
- Disciplines:Onderwijskunde, Linguïstiek
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campussen Antwerpen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf2 jan 2017 → Heden
Projecten
1 - 5 of 5
- Buitenschools taalcontact met Engels en de ontwikkeling van expliciete en implicieteVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Buitenschools taalcontact met Engels en de ontwikkeling van expliciete en impliciete taalkennisVanaf1 nov 2023 → 12 mrt 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Eye-tracking technologie in taalonderzoekVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- Een empirisch onderzoek naar pretest-effecten in incidentele woordenschatverwerving in een tweede taal.Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Een empirisch onderzoek naar de verwerking en verwerving van vaste woordcombinaties in een tweede taal via audiovisuele inputVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2022Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 9 van 9
- Repetition and incidental learning of multiword units: A conceptual multisite replication study of Webb, Newton, and Chang (2013)(2023)
Auteurs: Elke Peters, Eva Puimège
Pagina's: 1211 - 1251 - Promoting L2 acquisition of multiword units through textually enhanced audiovisual input: an eye-tracking study(2023)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 471 - 492 - An empirical investigation into the acquisition and processing of L2 formulaic sequences in meaningful input(2022)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters, Maribel Montero Perez
- “Watch out! Behind you is the enemy!” An exploratory study into the relationship between extramural English and productive vocabulary knowledge.(2021)
Auteurs: Lieven Bollansée, Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 199 - 214 - Frans eerste vreemde taal en Engels tweede vreemde taal? Of toch niet? Een blik op de Engelse en Franse taalvaardigheid van jongeren in Vlaanderen(2020)
Auteurs: Elke Peters, Ann-Sophie Noreillie, Eva Puimège
Pagina's: 53 - 70 - Learning formulaic sequences through viewing L2 television and factors that affect learning(2020)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 525 - 549 - Learners’ English vocabulary knowledge prior to formal instruction: The role of learner‐related and word‐related variables(2019)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 943 - 977 - Learning L2 vocabulary from audiovisual input: an exploratory study into incidental learning of single words and formulaic sequences(2019)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 424 - 438 - Learning vocabulary through audiovisual input: the differential effect of L1 subtitles and captions(2016)
Auteurs: Elke Peters, Eva Puimège
Pagina's: 134 - 148