< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Elien Bellon
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2015 → Heden
Projecten
1 - 7 of 7
- Het herdenken van 'denken over je denken': Het identificeren van de rol van metacognitievemonitoring in academisch leren door het gebruik van cognitief psychologische methoden inpedagogisch onderzoek.Vanaf1 jun 2024 → HedenFinanciering: BOF - diverse
- Neurocognitieve mechanismen van metacognitie tijdens rekenenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Leg je hersenen te luister! Online meting van auditieve aandacht via elektroencephalografie (EEG) bij individuen en groepen van lerendenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Online meting van auditieve aandacht via elektroencephalografie (EEG) bij individuen en groepen van lerendenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het herdenken van 'denken over je denken': Het identificeren van de rol van metacognitieve monitoring in academisch leren door het gebruik van cognitief psychologische methoden in pedagogisch onderzoek.Vanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Denken over je eigen denken: Een fijnmaziger onderzoek naar de rol van metacognitieve monitoring bij kinderen in het leerproces van rekenenVanaf1 okt 2020 → 30 sep 2021Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- Metacognitie telt ook. De rol van metacognitie in de rekenontwikkeling van kinderen: Evidentie vanuit gedrags- en hersenonderzoekVanaf1 okt 2015 → 10 jun 2020Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 13
- Task features change the relation between math anxiety and number line estimation performance with rational numbers: Two large-scale online studies(2023)
Auteurs: Elien Bellon
Pagina's: 2094 - 2117 - Is Parental Mathematics Anxiety Associated with Young
Children’s Arithmetical Performance?(2022)
Auteurs: Elien Bellon
Pagina's: 1 - 13 - Investigating the association between variability in sulcal pattern and academic achievement(2022)
Auteurs: Elien Bellon, Bert De Smedt
Pagina's: 1 - 14 - Arithmetic Learning in Children: an fMRI Training Study(2022)
Auteurs: Merel Declercq, Elien Bellon, Bert De Smedt
Pagina's: 1 - 45 - Numeracy and COVID-19: examining interrelationships between numeracy, health numeracy and behaviour(2022)
Auteurs: Lien Peters, Jo Van Hoof, Elien Bellon
Pagina's: 201303 - 201303 - Too anxious to be confident? A panel longitudinal study into the interplay of mathematics anxiety and metacognitive monitoring in arithmetic achievement(2021)
Auteurs: Elien Bellon, Bert De Smedt
Pagina's: 1550 - 1564 - The neural basis of metacognitive monitoring during arithmetic in the developing brain(2020)
Auteurs: Elien Bellon, Bert De Smedt
Pagina's: 4562 - 4573 - Mathematics anxiety: An intergenerational approach.(2020)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Elien Bellon
Pagina's: 1 - 10 - Metacognition counts too. The role of metacognition in arithmetic development: Evidence from behaviour and brain.(2020)
Auteurs: Elien Bellon, Bert De Smedt
- Metacognition across domains: Is the association between arithmetic and metacognitive monitoring domain-specific?(2020)
Auteurs: Elien Bellon, Bert De Smedt
Pagina's: 1 - 19