< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Rob van Roy
- Disciplines:Communicatie, Communicatietechnologie, Sociale psychologie, Marketing, Sociale verandering, Politiek gedrag, Communicatiewetenschappen, Informatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Audiovisuele kunst en digitale media
Affiliaties
- Instituut voor Mediastudies (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf16 jun 2014 → 21 jul 2019
Projecten
1 - 1 of 1
- De Tegenstrijdige Motivationele Kracht van Spelelementen in het Onderwijs: Een Nuancering van het Debat rond GamificationVanaf1 okt 2014 → 14 dec 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 9 van 9
- Unravelling the ambivalent motivational power of gamification: A basic psychological needs perspective(2019)
Auteurs: Rob van Roy, Bieke Zaman
Pagina's: 38 - 50 - A process for designing algorithm-based personalized gamification(2019)
Auteurs: Rob van Roy
Pagina's: 1 - 20 - Collecting Pokémon or receiving rewards? How people functionalise badges in gamified online learning environments in the wild(2019)
Auteurs: Rob van Roy, Bieke Zaman
Pagina's: 69 - 80 - Need-Supporting Gamification in Education: An Assessment of Motivational Effects Over Time(2018)
Auteurs: Rob van Roy, Bieke Zaman
Pagina's: 283 - 297 - Uses and gratifcations of initiating use of gamified learning platforms(2018)
Auteurs: Rob van Roy, Bieke Zaman
Pagina's: 1 - 6 - Why Gamification Fails in Education and How to Make it Successful: Introducing Nine Gamification Heuristics Based on Self-Determination Theory(2017)
Auteurs: Rob van Roy, Bieke Zaman, Minhua Ma, Andreas Oikonomou
Pagina's: 485 - 509 - Profile-Based Algorithm for Personalized Gamification in Computer-Supported Collaborative Learning Environments(2017)
Auteurs: Rob van Roy
- "TV no longer commands our full attention": Effects of second-screen viewing and task relevance on cognitive load and learning from news(2014)
Auteurs: Anna Van Cauwenberge, Gabi Schaap, Rob van Roy
Pagina's: 100 - 109 - "TV no longer commands our full attention": Effects of second-screen viewing and task relevance on cognitive load and learning from news(2014)
Auteurs: Anna Van Cauwenberge, Rob van Roy
Pagina's: 100 - 109