Onderzoeker
Chloé Meredith
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Affiliaties
- Arbeids- & Organisatiepsychologie & Opleidingskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2017 → 30 jun 2019 - Professionele Opleiding en Ontwikkeling en Levenslang Leren (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf15 nov 2016 → 30 jun 2017 - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 jul 2014 → 30 nov 2015 - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf15 nov 2012 → 14 nov 2016
Publicaties
1 - 10 van 10
- Teacher leadership in practice: Mapping the negotiation of the position of the special educational needs coordinator in schools(2018)
Auteurs: Charlotte Struyve, Karin Hannes, Chloé Meredith, Machteld Vandecandelaere, Sarah Gielen, Bieke De Fraine
Pagina's: 701 - 718 - The measurement of collaborative culture in secondary schools: an informal subgroup approach(2017)
Auteurs: Chloé Meredith, Charlotte Struyve, Machteld Vandecandelaere, Sarah Gielen, Eva Kyndt
Pagina's: 24 - 35 - Information seeking in secondary schools: A multilevel network approach(2017)
Auteurs: Chloé Meredith, Wim Van Den Noortgate, Charlotte Struyve, Sarah Gielen, Eva Kyndt
Pagina's: 35 - 45 - Teacher communities as a context for professional development: A systematic review(2017)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Chloé Meredith, Eva Kyndt
Pagina's: 47 - 59 - Er schuilt een mentor in iedere leraar. Het belang van sociale verbondenheid met collega's tegen de uitval van beginnende leraren(2016)
Auteurs: Charlotte Struyve, Machteld Vandecandelaere, Chloé Meredith, Bieke De Fraine
Pagina's: 21 - 29 - More than a mentor: The role of social connectedness in early career and experienced teachers’ intention to leave(2016)
Auteurs: Charlotte Struyve, Machteld Vandecandelaere, Chloé Meredith, Karin Hannes, Bieke De Fraine
Pagina's: 198 - 218 - School-based social capital: The missing link between schools’ socioeconomic composition and collective teacher efficacy(2015)
Auteurs: Barbara Belfi, Sarah Gielen, Bieke De Fraine, Karine Verschueren, Chloé Meredith
Pagina's: 33 - 44 - Who am I and where do I belong? The perception and evaluation of teacher leaders concerning teacher leadership practices and micropolitics in schools(2014)
Auteurs: Charlotte Struyve, Chloé Meredith, Sarah Gielen
Pagina's: 203 - 230 - Who am I and where do I belong? The perception and evaluation of teacher leaders concerning teacher leadership practices and micropolitics in schools(2014)
Auteurs: Charlotte Struyve, Chloé Meredith, Sarah Gielen
Pagina's: 203 - 230 - Teacher leaders in Vlaanderen. Een onderzoek naar de steeds groeiende verantwoordelijkheden van leerkrachten in het secundair onderwijs(2013)
Auteurs: Charlotte Struyve, Bieke De Fraine, Chloé Meredith, Sarah Gielen
Pagina's: 64 - 73