< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Machteld Vandecandelaere
- Disciplines:Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd, Didactiek van schoolvakken
Affiliaties
- Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2020 → Heden - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 dec 2015 → 30 sep 2016 - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2015 → 30 sep 2016 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Projecten
1 - 10 of 13
- Gevoelige onderwerpen onderwijzen: naar een kader van domeinspecifieke en domeinoverstijgende factoren van pedagogische kwetsbaarheidVanaf9 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het onderwijzen van gevoelige thema's: Een onderzoek naar domeinspecifieke en generieke determinanten van didactische kwetsbaarheidVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Gevoelige onderwerpen onderwijzen: naar een kader van domeinspecifieke en domeinoverstijgende factoren van pedagogische kwetsbaarheidVanaf27 sep 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderzoek naar de multiculturele competentie van leraren in opleiding voor studenten van etnische minderheden: een vergelijkende studie van Vlaanderen (België) en Zuidwest-China (China)Vanaf19 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Zittenblijven in het Chileense onderwijssysteem: tijd voor een paradigmashift?Vanaf14 jan 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Effectieve leeromgevingen in de b-stroom van de eerste graad van het secundair onderwijsVanaf22 sep 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Barrières doorbreken voor kansarme leerlingen: een studie naar de condities voor het creëren van krachtige geïntegreerde leeromgevingenVanaf1 jun 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Effectieve leeromgevingen in de b-stroom van de eerste graad van het secundair onderwijsVanaf1 mei 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Leren en onderwijzen in de gedragswetenschappenVanaf21 nov 2020 → 30 sep 2022Financiering: BOF - projecten
- Onderwijzen van wetenschappelijk redeneren in het vak psychologie: De rol van epistemologische opvattingenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 39
- Grade retention in schools of Latin America(2024)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere
Pagina's: 1 - 11Aantal pagina's: 11 - The way to spend a workday matters in school principals’ somatic and psychological discomfort(2023)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere
Pagina's: 1 - 9 - The importance of a collaborative culture for teachers’ job satisfaction and affective commitment(2023)
Auteurs: Charlotte Struyve, Machteld Vandecandelaere, Sarah Gielen
Pagina's: 1 - 20 - Een plan na OKAN. Een blik op de mogelijkheden van flexibele leerwegen voor ex-OKAN-leerlingen(2021)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere
Pagina's: 388 - 397 - Flexibele leerwegen voor meertalige nieuwkomers in het basis- en secundair onderwijs(2020)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere
Aantal pagina's: 146 - Module 7. Verschillen tussen leerlingen in onderwijs(2020)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere, Bieke De Fraine, Karine Verschueren, Hilde Colpin, Pol Ghesquière, Karlien De Jaeger
Pagina's: 261 - 306 - 'Burnout contagion’ among teachers: A social network approach(2020)
Auteurs: Wilmar Schaufeli, Charlotte Struyve, Machteld Vandecandelaere, Sarah Gielen, Eva Kyndt
Pagina's: 1 - 25 - Does the track matter? A comparison of students' achievement in different tracks(2019)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine, Machteld Vandecandelaere
Pagina's: 827 - 846 - Tracks as frames of reference for academic self-concept(2019)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine, Machteld Vandecandelaere
Pagina's: 67 - 90 - Verschillen tussen leerlingen in onderwijs(2019)
Auteurs: Bieke De Fraine, Machteld Vandecandelaere, Karine Verschueren, Hilde Colpin, Pol Ghesquière, Karlien De Jaeger, Andy Thys
Pagina's: 271 - 313