< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Samuel Franssens
- Disciplines:Marketing, Micro-economie, Toegepaste psychologie
Affiliaties
- Onderzoekseenheid Marketing (hoofdwerkadres Antwerpen) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 sep 2018 → 31 aug 2019 - Onderzoekseenheid Marketing (hoofdwerkadres Leuven) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 sep 2017 → 31 aug 2019 - Facultair Onderzoekscentrum BEE (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 jun 2016 → 31 aug 2022 - Kwantitatieve Psychologie en Individuele Verschillen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 sep 2009 → 14 sep 2010
Publicaties
1 - 6 van 6
- A combined Nutri-Score and 'Eco-Score' approach for more nutritious and more environmentally friendly food choices? Evidence from a consumer experiment in Belgium(2021)
Auteurs: Michiel De Bauw, Christophe Matthys, Samuel Franssens, Liesbet Vranken
- Evaluating the Effect of Framing Energy Consumption in Terms of Losses versus Gains on Air-Conditioner Use: A Field Experiment in a Student Dormitory in Japan(2021)
Auteurs: Samuel Franssens, Siegfried Dewitte, Florian Lange
- Nudging Commuters to Increase Q12 Public Transport Use: A Field Experiment in Rotterdam(2021)
Auteurs: Samuel Franssens, Ebo Botchway, Siegfried Dewitte
- ERGONOMIC DESIGN AND CHOICE OVERLOAD(2016)
Auteurs: Samuel Franssens
Pagina's: 275 - 286Aantal pagina's: 12 - Belief inhibition during thinking: Not always winning but at least taking part(2009)
Auteurs: Wim De Neys, Samuel Franssens
Pagina's: 45 - 61 - The effortless nature of conflict detection during thinking(2009)
Auteurs: Samuel Franssens, Wim De Neys
Pagina's: 105 - 128