< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Isabelle Peeters
- Disciplines:Talen, Linguïstiek, Literatuurwetenschappen, Theorie en methodologie van de linguïstiek, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen, Onderwijscurriculum, Theorie en methodologie van de talenstudies
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Comparatieve, Historische en Toegepaste Taalkunde, Campus Brussel (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Onderzoeksgroep Comparatieve, Historische en Toegepaste Taalkunde, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 30 sep 2013
Publicaties
1 - 10 van 11
- Grammaticaonderwijs Frans in Vlaanderen. Een enquête onder docenten.(2018)
Auteurs: Isabelle Peeters
Pagina's: 5 - 11 - Expliciet grammaticaonderwijs Frans: zin of onzin?(2018)
Auteurs: Isabelle Peeters, Jan Ceuppens, Hans Smessaert, Jeroen Van Craenenbroeck, Guido Vanden Wyngaerd
Pagina's: 272 - 281Aantal pagina's: 10 - Grammaticaonderwijs Frans in Vlaanderen; Een enquête onder docenten(2018)
Auteurs: Isabelle Peeters
Pagina's: 26 - 34 - Le rôle crucial de la grammaire dans le paysage actuel de l'enseignement du français langue étrangère(2016)
Auteurs: Isabelle Peeters
Pagina's: 151 - 160 - De effecten van verondersteld en werkelijk begrip van gemakkelijke en moeilijke Engelse slagzinnen in een gestandaardiseerde Europese reclamecampagne(2016)
Auteurs: Mariet Raedts, Irene Roozen, Isabelle Peeters, Natalie Dupré, Jan Ceuppens
Pagina's: 84 - 105 - Comment optimiser la compétence (inter)culturelle des étudiants en traduction: un projet authentique prometteur(2013)
Auteurs: Isabelle Peeters
Pagina's: 257 - 273 - Comment optimiser la compétence (inter)culturelle des étudiants en traduction: un projet authentique prometteur(2013)
Auteurs: Isabelle Peeters
Pagina's: 257 - 273 - Le système prépositionnel français: le cas des emplois nouveaux de sur(2012)
Auteurs: Isabelle Peeters, Ilse Magnus
Pagina's: 198 - 219 - Le système prépositionnel français: le cas des emplois nouveaux de sur(2012)
Auteurs: Isabelle Peeters, Ilse Magnus
Pagina's: 198 - 219 - L'approche actionnelle dans l'enseignement universitaire: tâche-problème pour le cours de traduction de textes culturels(2011)
Auteurs: Isabelle Peeters
Pagina's: 175 - 189