< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Maggie Geuens
- Trefwoorden:Marketingcommunicatie, Consumentengedrag
- Disciplines:Consumentengedrag, Marketingcommunicatie, Reclame, Consumentenpsychologie, Gezondheidspsychologie
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2000 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 9 of 9
- Geloof in Kwantificeerbaarheid: Een onderzoek naar oorzaken en gevolgenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Nutri-Score: of, waarom, hoe en voor wie dit voedingslabel werkt.Vanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- "Consumenten subtiel sturen naar goedkopere voedingskeuzes"Vanaf1 okt 2019 → 31 aug 2022Financiering: BOF - postdoctorale mandaten, BOF - projecten
- Het effect van presentatie perspectieven in voedselfoto’s op (on)gezonde voedselconsumptieVanaf1 okt 2019 → 30 sep 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- De invloed van productassortiment op de (on)gezonde boodschappenkeuzes van de consumentVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2023Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Verleid door eten of toegewijd aan gezondheid: een cross-cultureel onderzoek naar doelen en gedragVanaf1 okt 2014 → 13 sep 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Sabbatical in kader van ZAP-mandaat in marketingVanaf1 jan 2014 → 31 dec 2014Financiering: BOF - ZAP BOF-mandaten
- Waarom rapporteren ondernemingen niet over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)?Vanaf1 okt 2012 → 30 sep 2016Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- ConsumentlaboVanaf1 jan 2009 → 31 dec 2010Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 78
- How a health goal activation drives the Nutri-Score effect(2024)
Auteurs: Eva Heeremans, Maggie Geuens, Iris Vermeir
- How online grocery shopping drives private label food purchases(2023)
Auteurs: Julie Verstraeten, Eva Heeremans, Maggie Geuens, Iris Vermeir
- What a mess! The effect of messiness in food pictures on unhealthy food choices(2023)
Auteurs: Eva Meersseman, Maggie Geuens, Iris Vermeir
- Save near-expired food : does a message to avoid food waste affect food purchase and household waste prevention behaviors?(2023)
Auteurs: Yi Zhang, Erica van Herpen, Ellen J. Van Loo, Mario Pandelaere, Maggie Geuens
- Food writings in a postmodern society : a discourse analysis of influencer and celebrity chef cookbooks in Belgium(2023)
Auteurs: Viktor Proesmans, Iris Vermeir, Nelleke Teughels, Maggie Geuens
- Products in disguise : communicating product benefits with surface mimicry(2023)
Auteurs: Anneleen Van Kerckhove, Caroline De Bondt, Maggie Geuens
Pagina's: 838 - 860 - Development and validation of the motivation to avoid food waste scale(2023)
Auteurs: Daphne Ribbers, Maggie Geuens, Mario Pandelaere, Erica van Herpen
- Triggering brand switching in online stores : the effectiveness of recommendations for private labels versus national brands(2023)
Auteurs: Barbara Kobuszewski Volles, Anneleen Van Kerckhove, Maggie Geuens
- Research on influencing factors of food choice and food consumption(2023)
Auteurs: Maggie Geuens
- Food media and dietary behavior in a Belgian adult sample : how obtaining information from food media sources associates with dietary behavior(2022)
Auteurs: Viktor Proesmans, Iris Vermeir, Charlotte de Backer, Maggie Geuens