Onderzoeker
Laura Thomas
- Trefwoorden:Beginnende leraren, Inductie, Sociale netwerk analyse
- Disciplines:Primair onderwijs, Onderwijsadministratie, management en leiderschap, Lerarenopleiding
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf13 jul 2015 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- LOONT LerarenOpleidingOnderzoekNeTwerkVanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: BOF - onderzoeksorganisaties
- De professionele identiteit van beginnende leraren versterkenVanaf1 jan 2020 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 18
- University teachers as versatile masters : evaluating the effectiveness of a professional development programme on student-centred teaching competencies(2023)
Auteurs: Britt Adams, Laura Thomas, Maxime Moens, Martin Valcke
- Continue professionalisering van leraren als aanpak voor het lerarentekort : inzichten vanuit de onderzoeksgroep LOPO(2023)
Auteurs: Aron Decuyper, Benjamin Ponet, Lien Dorme, Pieter Flamand, Delphine Franco, Tina Gryson, Lisa Herman, Karolien Keppens, Hanne Tack, Laura Thomas, et al.
Pagina's: 7 - 25 - Connecting the dots in education for newly arrived migrant students in Flanders(2022)
Auteurs: Laura Thomas, Britt Adams, Laura Emery, Thibaut Duthois, Ruben Vanderlinde, Melissa Tuytens
- The collegial networks of early career teachers in primary education(2021)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Ruben Vanderlinde, Bernadette Mercieca, Jacquelin McDonald
Pagina's: 99 - 131 - Unpacking the dynamics of collegial networks in relation to beginning teachers’ job attitudes(2021)
Auteurs: Laura Thomas, Bart Rienties, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 611 - 636 - Transformational school leadership as a key factor for teachersU+2019 job attitudes during their first year in the profession(2020)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 106 - 132 - Unravelling primary school teachers' induction period from a social network perspective(2019)
Auteurs: Laura Thomas
Aantal pagina's: 1 - Unpacking the collegial network structure of beginning teachers’ primary school teams : a mixed method social network study(2019)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde, Dominik Froehlich, Martin Rehm, Bart Rienties
Pagina's: 139 - 158 - Van theorie naar praktijk : welke airbag vangt de shock op?(2019)
Auteurs: Karolien Keppens, Laura Thomas, Wendelien Vantieghem, Inge Van de Putte
Pagina's: 219 - 232 - Beginning teachersU+2019 professional support : a mixed methods social network study(2019)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 134 - 147