Onderzoeker
Ini Vanwesenbeeck
- Trefwoorden:Reclamewijsheid, influencer marketing, structural equation modelling, kinderen en adolescenten
- Disciplines:Media- en communicatietheorie, Communicatiemanagement, Wetenschaps- en gezondheidscommunicatie
Affiliaties
- Vakgroep Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf22 sep 2016 → 31 mrt 2024
Projecten
1 - 4 of 4
- Kinderen als influencers op sociale media: Ontwikkeling van een valorisatietool ter ondersteuning van oudersVanaf1 mei 2021 → HedenFinanciering: BOF - diverse
- Kinderen als reclamevehikel: Een juridische en communicatiewetenschappelijke analyse van het fenomeen ‘Kidsfluencers’.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Hoe kunnen kleuters beïnvloeding door YouTube video advertenties tegengaan: Een empirisch onderzoek om de uitdagingen bloot te leggen van reclame op YouTube voor kleuters.Vanaf1 dec 2019 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Een onderzoek naar de rol van peer communicatie: hoe commerciële inhoud op sociale media een impact heeft op de identiteitsvorming en consumentensocializatieVanaf1 okt 2018 → 31 jan 2021Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 37
- Children, children on our wall : a qualitative study exploring the risks associated with the portrayal of children on influencer accounts(2022)
Auteurs: Elisabeth Van den Abeele, Emma Beuckels, Liselot Hudders, Marloes de Brabandere, Steffi De Jans, Ini Vanwesenbeeck
Aantal pagina's: 1 - Ad or not? The role of disclosures in sponsored YouTube videos aimed at preschool children(2022)
Auteurs: Femke Loose, Liselot Hudders, Ini Vanwesenbeeck, Steffi De Jans
Aantal pagina's: 1 - Contrasting the fitness ideal : how fitfluencers can impact on adolescents’ physical activity using a self-regulatory intervention(2022)
Auteurs: Marloes de Brabandere, Veroline Cauberghe, Ini Vanwesenbeeck
Pagina's: 1 - 23 - Ad or not? The role of advertising disclosures in youtube kidfluencer videos aimed at preschool children(2022)
Auteurs: Femke Loose, Liselot Hudders, Ini Vanwesenbeeck, Steffi De Jans
Aantal pagina's: 1 - #Managedbymom : how are kidfluencers presented online? A qualitative study with kidfluencers and their parents(2022)
Auteurs: Elisabeth Van den Abeele, Liselot Hudders, Ini Vanwesenbeeck
Aantal pagina's: 1 - The emergence of momangers and the digital identity construction of kidfluencers : a qualitative study with kidfluencers and their parents(2022)
Auteurs: Elisabeth Van den Abeele, Liselot Hudders, Ini Vanwesenbeeck
Aantal pagina's: 1 - A qualitative approach to unravel preschoolers’ YouTube advertising literacy : in-depth interviews with children and their parents(2022)
Auteurs: Femke Loose, Liselot Hudders, Ini Vanwesenbeeck, Steffi De Jans
Aantal pagina's: 1 - How adolescents use social media to cope with feelings of loneliness and anxiety during COVID-19 lockdown(2021)
Auteurs: Veroline Cauberghe, Ini Vanwesenbeeck, Steffi De Jans
Pagina's: 250 - 257 - Predicting parental mediation of personalized advertising and online data collection practices targeting teenagers(2021)
Auteurs: Sanne Holvoet, Ini Vanwesenbeeck, Liselot Hudders, Laura Herrewijn
Aantal pagina's: 1 - Effects of disclosing influencer marketing in videos : an eye tracking study among children in early adolescence(2020)
Auteurs: Eva A. van Reijmersdal, Esther Rozendaal, Ini Vanwesenbeeck, Veroline Cauberghe, Zeph M. C. van Berlo
Pagina's: 94 - 106