Onderzoeker
Iris Roose
- Trefwoorden:video, diversiteit, leerkrachtopvattingen, professionele visie, inclusie
- Disciplines:Andere productontwikkeling niet elders geclassificeerd, Onderwijs, cultuur en maatschappij niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → 26 sep 2021 - Vakgroep Vergelijkende Cultuurwetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jun 2012 → 30 sep 2012 - Dienst onderwijsondersteuning faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 mrt 2012 → 31 mei 2012 - Vakgroep Politieke Wetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf19 dec 2011 → 31 mrt 2012
Publicaties
1 - 10 van 14
- Measuring and investigating secondary education teachers’ professional vision of inclusive classrooms through video-based comparative judgement(2020)
Auteurs: Iris Roose
- Professional vision of inclusive classrooms : a validation of teachers’ reasoning on differentiated instruction and teacher-student interactions(2020)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Iris Roose, Esther Gheyssens, Júlia Griful-Freixenet, Karolien Keppens, Ruben Vanderlinde, Katrien Struyven
- Implementatie van een instrument om de attitude en het bekwaamheidsgevoel ten aanzien van diversiteit mee in kaart te brengen(2019)Series: Praktijkgerichte leergemeenschappen onderwijsonderzoek
Auteurs: Iris Roose, Wendelien Vantieghem, Wouter Schelfhout, Karin Goosen, Piet Van Avermaet, Tom Smits, Paul Janssenswillen
Pagina's: 157 - 163 - Professional vision of inclusive classrooms : a validation of teachers’ reasoning on differentiated instruction and teacher-student interactions(2018)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Iris Roose, Esther Gheyssens, Karolien Keppens, Julia Gríful-Freixenet
Aantal pagina's: 1 - Measuring professional vision of inclusive classrooms in secondary education through video-based comparative judgement : an expert study(2018)
Auteurs: Iris Roose, Maarten Goossens, Ruben Vanderlinde, Wendelien Vantieghem
Pagina's: 71 - 84 - Kleine kinderen, grote kansen: hoe kleuterleraars leren omgaan met armoede en ongelijkheid(2014)
Auteurs: Iris Roose, Reinhilde Pulinx, Piet Van Avermaet
- Een reflectie over omgaan met diversiteit vanuit DIVA
Auteurs: Iris Roose, Eva Verstraete
Pagina's: 18 - 22 - Measuring teachers’ professional vision of inclusive classrooms through video-based comparative judgement. What does it mean to misfit?
Auteurs: Iris Roose, Wendelien Vantieghem, Kristof Van Damme, Peter Lambert, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 257 - 271 - Kinderarmoede & onderwijs: schets van de problematiek en krijtlijnen om de hefboomfunctie van onderwijs te realiseren
Auteurs: Iris Roose
Pagina's: 6 - 15 - Op weg naar inclusieve schoolculturen : zit het in de muren?
Auteurs: Iris Roose, Marijke Wilssens, Wendelien Vantieghem, Inge Van de Putte
Pagina's: 255 - 270