< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Emma Degroote
- Trefwoorden:vroegtijdige schoolverlaters, schoolmobiliteit
- Disciplines:Sociale stratificatie, Sociologie van het onderwijs, Sociale stratificatie niet elders geclassificeerd, Sociale problemen, Sociologie van afwijking
Affiliaties
- Vakgroep Sociologie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023
Publicaties
1 - 10 van 10
- ‘We moeten eens uitzoeken waarom uw kind zich zo gedraagt… (ik vermoed dat hij ADHD heeft)’(2022)
Auteurs: Emma Degroote, Marie-Christine Brault, Mieke Van Houtte
Pagina's: 12 - 15 - Sense of futility as subject of disciplinary action : do students with negative attitudes toward the educational system get disciplined more often?(2022)
Auteurs: Emma Degroote, Mieke Van Houtte
Pagina's: 155 - 165 - Le rôle de lU+2019école dans lU+2019identification des élèves sous la catégorie TDAH au Québec et en Flandre(2022)
Auteurs: Marie-Christine Brault, Emma Degroote, Mieke Van Houtte
Pagina's: 119 - 128 - Relative age effect in attention deficit/hyperactivity disorder at various stages of the medicalization process(2022)
Auteurs: Marie-Christine Brault, Emma Degroote, Mireille Jean, Mieke Van Houtte
- Caring, control, and accountability : reasons behind teachers’ participation in the medicalization of ADHD-related behaviors(2021)
Auteurs: Marie-Christine Brault, Emma Degroote
Aantal pagina's: 1 - The influence of school mobility and dropout rates on non-mobile studentsU+2019 school engagement : a chicken-and-egg situation?(2020)
Auteurs: Emma Degroote, Jannick Demanet, Mieke Van Houtte
Pagina's: 443 - 466 - Suspicion of ADHD by teachers in relation to their perception of studentsU+2019 cognitive capacities : do cognitively strong students escape verdict?(2020)
Auteurs: Emma Degroote, Mieke Van Houtte, Marie-Christine Brault
Aantal pagina's: 1 - De l’identification des comportements déviants au maintien du diagnostic de TDAH : quelle participation des acteurs scolaires?(2019)
Auteurs: Marie-Christine Brault, Emma Degroote
Aantal pagina's: 1 - Navigeren tussen keuzebiografie en institutionele sturing : alleenstaand pleegouderschap als een gecontesteerde geïndividualiseerde gezinsvorm(2019)
Auteurs: Emma Degroote, Chloë Delcour, Lesley Hustinx
Pagina's: 44 - 64 - To be and to behave : selective labeling of students' behaviors and student turnover
Auteurs: Emma Degroote