< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Liselot Hudders
- Trefwoorden:Influencer marketing, Reclamewijsheid, Digitale Marketing, Marketingcommunicatie, Reclame, Consumentengedrag, Media effect onderzoek, Consumentensocializatie
- Disciplines:Methodologie voor communicatieonderzoek, Communicatiemanagement, Wetenschaps- en gezondheidscommunicatie, Mediaonderzoeksmethodologie, Media- en communicatiebeleid, Informatietechnologieën, Onderzoek van mediapubliek, Consumentengedrag, Digitale media, Marketingcommunicatie, Reclame
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 30 sep 2021 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2014 → 30 sep 2018 - Vakgroep Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 dec 2005 → Heden
Projecten
1 - 10 of 20
- Duurzame interventies en gezond gedrag voor de primaire preventie van kanker bij adolescenten met digitale hulpmiddelenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Horizon Europe - Missiegebied: Kanker - niet toekenbaar
- De relatie tussen goksponsoring en de normalisering en prevalentie van gokken (GAMSPON)Vanaf15 dec 2022 → HedenFinanciering: Onderzoeksprogramma ter ondersteuning van de federale beleidsnota Drugs (DR)
- Studie naar de impact van gokreclame in sportcontext op de normalisering van gokken en gokgedragVanaf1 nov 2022 → 1 mei 2023Financiering: FOD Justitie
- Hoe een verantwoordelijke ouder zijn een uitdaging is: een onderzoek naar de rol van devaluatie van toekomstige beloningen in hoe ouders zich verzetten tegen kindgerichte productverpakkingenVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Kinderen targeten, het gezin bereiken. Kan kindgerichte persuasieve retail communicatie kinderen en ouders overtuigen om voor suboptimale voeding te kiezen?Vanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Verantwoordelijk gokken reclame: Hoe jonge volwassenen in staat stellen om te gaan met digitale reclame voor online gokken?Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Kinderen als influencers op sociale media: Ontwikkeling van een valorisatietool ter ondersteuning van oudersVanaf1 mei 2021 → HedenFinanciering: BOF - diverse
- Samenwerkingsovereenkomst tussen het stadsbestuur van Gent en UGent 2020-2025: Transitie naar fossielvrije wijken met als piloten de wijken Muide-Meulestede + Mariakerke fossielvrij (MM+M)Vanaf8 feb 2021 → HedenFinanciering: Steden en gemeenten
- Psychologische mechanismes die betrokken zijn in het gebruik van sociale media en het effect op mentale gezondheid en welzijn.Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2023Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- #Fitspiration: De invloed van Instagram fitfluencers op het mentale welzijn en sportgedrag van jongerenVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
Publicaties
1 - 10 van 104
- An eye-tracking study to examine the impacts of happy versus sad program-induced moods on brand attitude : the moderating role of advertising disclosure(2024)
Auteurs: Guoquan Ye, Xin Guan, Liselot Hudders
Pagina's: 98 - 118 - Children’s hobbies as persuasive strategies : the role of literacy training in children’s responses to personalized ads(2024)
Auteurs: Laurien Desimpelaere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Pagina's: 70 - 85 - Hoe word je miljonair in drie stappen? Een experimenteel onderzoek naar de persuasieve kracht van beleggingsadviezen door finfluencers(2023)
Auteurs: Eva. A van Reijmersdal, Liselot Hudders
Pagina's: 284 - 302 - De kracht van influencermarketing(2023)
Auteurs: Liselot Hudders, Eva A. van Reijmersdal
Pagina's: 231 - 235 - The impact of employee empathy on brand trust in organizational complaint response emails : a closer look at linguistic realization(2023)
Auteurs: Rebecca Van Herck, Sofie Decock, Bernard De Clerck, Liselot Hudders
Pagina's: 1220 - 1266 - The rosy world of influencer marketing? Its bright and dark sides, and future research recommendations(2023)
Auteurs: Liselot Hudders, Chen Lou
Pagina's: 151 - 161 - Red light or green light? Netflix series’ Squid Game influence on young adults’ gambling-related beliefs, attitudes and behaviors, and the role of audience involvement(2023)
Auteurs: Steffi De Jans, Veroline Cauberghe, Liselot Hudders
Pagina's: 2640 - 2651 - An ecological momentary assessment and content analysis to unravel Flemish young adults' exposure to and contents of gambling marketing communications(2023)
Auteurs: Steffi De Jans, Liselot Hudders, Evelien Tempelaere
Pagina's: 152 - 182 - Gambling sponsorships in sport : a systematic review of the scientific literature(2023)
Auteurs: Bram Constandt, Steffi De Jans, Liselot Hudders
Pagina's: 303 - 304 - Helping mother earth : young children's responses to sustainability labels on food packaging(2022)
Auteurs: Marloes de Brabandere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Aantal pagina's: 1