< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Paulus Smeyers
- Disciplines:Onderwijs, cultuur en maatschappij
Affiliaties
- Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek (Departement)
Lid
Vanaf1 mrt 2015 → 30 sep 2018 - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → 28 feb 2015 - Vakgroep Pedagogiek (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2007 → 30 sep 2012
Projecten
1 - 3 of 3
- Gecontingenteerd ZAP-ambtVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2018Financiering: BOF - ZAP BOF-mandaten
- Analyse van een epistemologie van het luisteren in pedagogisch en sociaal wetenschappelijk onderzoekVanaf1 sep 2009 → 30 jun 2010Financiering: BOF - Andere acties
- Reconstructie in de Pedagogische Wetenschappen, het karakter van het effect van de onderzoekerVanaf1 jul 2008 → 30 apr 2013Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 90
- Paul Smeyers and a perspective on educational research : in dialogue with Maurizio Toscano(2018)
Auteurs: Maurizio Toscano, Paulus Smeyers, John Quay, Jennifer Bleazby, Steven A. Stolz, R. Scott Webster
Pagina's: 144 - 157 - Du choc des idées jaillit la lumière : thinking with Eric BroekaertU+2019s integrated and holistic paradigm of education(2017)
Auteurs: Griet Roets, Paulus Smeyers, Maria De Bie, Bruno Vanobbergen, Lieve Bradt, Angelo Van Gorp
Pagina's: 169 - 176 - Inleiding in de pedagogiek, deel 1 : thema’s en basisbegrippen(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers, S Ramaekers, R Van Goor, Bruno Vanobbergen
- Inleiding in de pedagogiek, deel 2 : grondslagen en stromingen(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers, S Ramaekers, R Van Goor, Bruno Vanobbergen
- Over de relevantie van de neurowetenschap voor de pedagogiek(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers
Pagina's: 179 - 194 - Over feiten, concepten, theorieën, verklaringen, en duidingen in de pedagogiek : bij wijze van inleiding(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers
Pagina's: 9 - 18 - Mutual dependencies : ‘change’ and ‘discourse’(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers, M Depaepe
Pagina's: 1 - 8 - Taalfilosofie : op weg naar een wijsgerige pedagogiek als een filosofie van de praxis(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers
Pagina's: 141 - 159 - Understanding Roma U+2018practicesU+2019 : prompting educational research to surpass U+2018what is the caseU+2019 to U+2018what needs to be doneU+2019 = Sobre la comprensión de las U+2018prácticasU+2019 Gitanas. Estimular la investigación educativa para pasar de 'lo que es el caso' a U+2018lo que hay que hacerU+2019 = Sur la compréhension des U+2018pratiques' Roms. La recherche éducationnelle incitée à passer de 'ce qui est le casU+2019 à U+2018ce quU+2019il faut faireU+2019(2016)
Auteurs: Elias Hemelsoet, Paulus Smeyers
Pagina's: 201 - 224 - Neurophilia : guiding educational research and the educational field(2016)
Auteurs: Paulus Smeyers
Pagina's: 62 - 75