< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Filip Devos
- Disciplines:Theorie en methodologie van de talenstudies, Andere media en communicatie, Media studies, Journalistiek en professioneel schrijven, Morfologie, Grammatica, Semantiek, Syntax
Affiliaties
- Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jul 2007 → 30 jun 2013 - Vakgroep Telecommunicatie en Informatieverwerking (Departement)
Lid
Vanaf1 nov 1993 → 31 dec 1994 - Vakgroep Nederlandse Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 1993 → 31 mei 2004
Publicaties
1 - 10 van 30
- Nederlandse spelling en grammatica bij laatstejaarsleerlingen aso en vwo : het verband tussen kennis, attitude en metacognitie(2021)
Auteurs: Filip Devos, Paulien Kygnée
- Een replica-onderzoek naar de kennis van Nederlandse spelling en grammatica bij laatstejaarsleerlingen aso en vwo(2019)
Auteurs: Filip Devos, Judit De Vilder
Pagina's: 1 - 9 - Spelling and grammar in secondary-school pupils in Flanders and the Netherlands : correlating knowledge with attitude and metacognition.(2019)
Auteurs: Filip Devos, Paulien Kygnée
Pagina's: 2399 - 2404 - ‘De diehard conservatieve vleugel wordt gesteund door de Tea Party.’ De invloed van leeftijd op de comprehensie en appreciatie van (het gebruik van) Engelse woorden in Vlaamse televisiejournaals.(2018)
Auteurs: Filip Devos, Timothy Colleman, Johan De Caluwe, Veronique De Tier, Anne-Sophie Ghyselen, Liesbet Triest, Roxane Vandenberghe, Ulrike Vogl
Pagina's: 643 - 649 - Seventh graders’ grammatical knowledge : a comparative study(2017)
Auteurs: Filip Devos, Valerie Van Vooren, André Mottart
Pagina's: 7367 - 7371 - Secondary-school pupilsU+2019 metacognition for spelling : much ado about nothing?(2016)
Auteurs: Filip Devos, Valerie Van Vooren, André Mottart
Pagina's: 6319 - 6324 - Learning from teachers' cognition: some myths and realities about teachers’ attitudes towards spelling(2015)
Auteurs: Filip Devos
Pagina's: 7395 - 7402 - A correlative study on language and non-language students' metacognitive aspects of spelling(2015)
Auteurs: Filip Devos, Valerie Van Vooren
Pagina's: 2798 - 2803 - Students' self-efficacy beliefs for writing(2015)
Auteurs: Valerie Van Vooren, Filip Devos, André Mottart
Pagina's: 2804 - 2810 - Teachers' attitudes towards (the alignment between) grammar in the L1 language curricula of primary and secondary education(2014)
Auteurs: Filip Devos, Valerie Van Vooren
Pagina's: 5642 - 5651