Onderzoeker
Laura Van Beveren
- Disciplines:Onderwijs, cultuur en maatschappij niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf3 feb 2017 → 20 sep 2020 - Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden
Projecten
1 - 4 of 4
- Een retorische studie van mediadebatten over geestelijke gezondheid: naar het ontwikkelen van een kritische geletterdheid rond geestelijke gezondheid.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Sociaal werk, stadsontwikkeling en stadsvernieuwingVanaf1 okt 2021 → 30 sep 2023Financiering: BOF - onderzoeksorganisaties
- Omgaan met 'risicojongeren' in kind en gezin maatschappelijk werk: Op zoek naar een kritisch-reflexieve maatschappelijk werk beroep.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Kritische reflectie in de sociale en gedragswetenschappen : een retorische benadering Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 11
- 'Enjoy poverty’ : introducing a rhetorical approach to critical reflection and reflexivity in social work education(2023)
Auteurs: Laura Van Beveren, Griet Roets, Ann Buysse, Kris Rutten
Pagina's: 626 - 637 - Critical cultural disability studies and mental health : a rhetorical perspective(2023)
Auteurs: Laura Van Beveren, Kris Rutten, Griet Roets
Pagina's: 342 - 361 - Theorizing notions of the participation of people in poverty in social policymaking : policing, politics, and subjectification(2022)
Auteurs: Heidi Degerickx, Laura Van Beveren, Raf Debaene, Angelo Van Gorp, Griet Roets
Pagina's: 19 - 32 - Critical reflection in the social and behavioural sciences : a rhetorical approach(2020)
Auteurs: Laura Van Beveren
- A critical perspective on mental health news in six European countries : how are 'mental health/illness' and 'mental health literacy' rhetorically constructed?(2020)
Auteurs: Laura Van Beveren, Kris Rutten, Gunnel Hensing, Ntani Spyridoula, Viktor Schønning, Malin Axelsson, Claudi Bockting, Ine De Neve, Mattias Desmet, Alexis Dewaele, et al.
Pagina's: 1362 - 1378 - Developing a poverty-aware pedagogy : from paradigm to reflexive practice in post-academic social work education(2020)
Auteurs: Griet Roets, Laura Van Beveren, Yuval Saar-Heiman, Heidi Degerickx, Caroline Vandekinderen, Michal Krumer-Nevo, Kris Rutten
Pagina's: 1495 - 1512 - Healthcare professionals' perspectives on mental health service provision : a pilot focus group study in six European countries(2020)
Auteurs: Sofia Triliva, Spyridoula Ntani, Theodoros Giovazolias, Konstantinos Kafetsios, Malin Axelsson, Claudi Bockting, Mattias Desmet, Alexis Dewaele, Dewi Hannon, Inger Haukenes, et al.
- Lived experiences : a focus group pilot study within the MentALLY project of mental healthcare among European users(2020)
Auteurs: Malin Axelsson, Viktor Schønning, Claudi Bockting, Ann Buysse, Mattias Desmet, Alexis Dewaele, Theodoros Giovazolias, Dewi Hannon, Konstantinos Kafetsios, Reitske Meganck, et al.
- The new forest : the relationship between social work and socially engaged art practice revisited(2018)
Auteurs: Kris Rutten, Laura Van Beveren, Griet Roets
Pagina's: 1700 - 1717 - Exploring educational taboos through school movies : a rhetorical analysis of student-teachers' reflections(2018)
Auteurs: Laura Van Beveren, Kris Rutten, Geert Vandermeersche, Ive Verdoodt
Pagina's: 187 - 198