< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Vanessa De Wilde
- Trefwoorden:second language acquisition, language teaching methodology
- Disciplines:Taalverwerving
Affiliaties
- Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf19 dec 2016 → Heden - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 31 aug 2019
Projecten
1 - 2 of 2
- Een longitudinaal onderzoek naar de ontwikkeling van Engelse spreek- en schrijfvaardigheid bij jonge vreemdetaalleerders: een studie op individueel en groepsniveau.Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Een longitudinaal onderzoek naar jonge leerlingen L2 Engels sprekende vaardigheden: het bestuderen van groepen en individuen.Vanaf1 okt 2021 → 30 sep 2022Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 26
- Assessing L2 English skills in an online environment : what can this look like and how to assess L2 English writing skills?(2023)Series: English Language Education
Auteurs: Vanessa De Wilde, Geert De Meyer, Pedro De Bruyckere, Maria-del-Mar Suárez, Walaa M. El-Henawy
Pagina's: 317 - 336 - Productive vocabulary knowledge in L2 German : which word-related variables matter?(2023)
Auteurs: Griet Boone, Vanessa De Wilde
- A longitudinal study into learners’ productive collocation knowledge in L2 German and factors affecting the learning(2023)
Auteurs: Griet Boone, Vanessa De Wilde, June Eyckmans
Pagina's: 503 - 525 - Productive collocation knowledge in L2 German : a longitudinal study(2022)
Auteurs: Griet Boone, Vanessa De Wilde, June Eyckmans
Aantal pagina's: 1 - The lexical demands of English and French L2 textbooks : a cross-lingual corpus study(2022)
Auteurs: Amaury Van Parys, Vanessa De Wilde, Lieve Macken, Maribel Montero Perez
Pagina's: 19 - 20 - Formal versus informal L2 learning : how do individual differences and word-related variables influence french and English L2 vocabulary learning in Dutch-speaking children?(2022)
Auteurs: Vanessa De Wilde, June Eyckmans
Pagina's: 87 - 111 - In love with English : a mixed-methods investigation of Flemish children’s spontaneous engagement with out-of-school exposure(2022)Series: Studies on Language Acquisition
Auteurs: Vanessa De Wilde, June Eyckmans, Claire Goriot
Pagina's: 87 - 108 - Can the teacher beat the game? Early foreign language learning in formal and informal settings(2021)
Auteurs: Vanessa De Wilde, June Eyckmans
Aantal pagina's: 1 - How do word-related variables and proficiency influence young learners’ contextual L2 word learning?(2021)
Auteurs: Vanessa De Wilde, Marc Brysbaert, June Eyckmans
Aantal pagina's: 1 - How do formal instruction and individual differences influence young learners’ L2 English development?(2021)
Auteurs: Vanessa De Wilde, Marc Brysbaert, June Eyckmans
Aantal pagina's: 1
Gelinkte datasets
1 - 5 van 5
- L2 English writing in young learners (Creator)
- Woordentoets Engels / Auditory Picture Vocabulary Test English L2 (Creator)
- Young learners' L2 English Development (Creator)
- Children's receptive vocabulary knowledge French and English (data file) (Creator)
- False beginners: an investigation of young learners' knowledge of English prior to instruction (data file) (Creator)