< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Bernard De Clerck
- Disciplines:Literatuurwetenschappen, Communicatiewetenschappen, Theorie en methodologie van de talenstudies, Andere media en communicatie, Media studies, Journalistiek en professioneel schrijven
Affiliaties
- Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 aug 2013 → 30 sep 2013 - Vakgroep Frans (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 30 sep 2007 - Vakgroep Engels (Departement)
Lid
Vanaf20 sep 1999 → 15 sep 2010
Projecten
1 - 2 of 2
- Normativiteit of creativiteit? Het gebruik en de perceptie van substandaardtalige kenmerken in online comments door klanten en bedrijven op sociale mediaVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2022Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Jaarverslag karakterisering in de variaties van het EngelsVanaf1 jan 2014 → 20 feb 2018Financiering: IWT persoonsgebonden financ. - specialisatiebeurzen
Publicaties
1 - 10 van 45
- The impact of employee empathy on brand trust in organizational complaint response emails : a closer look at linguistic realization(2023)
Auteurs: Rebecca Van Herck, Sofie Decock, Bernard De Clerck, Liselot Hudders
Pagina's: 1220 - 1266 - How effective is expressive? Consumer perceptions of new vernacular features in Facebook webcare responses(2022)
Auteurs: Mathias Seghers, Bernard De Clerck, Chloé Lybaert
- Mapping the spread of Dutch non-standard language use on corporate Facebook pages : a corpus-based analysis of service-oriented interaction(2021)
Auteurs: Mathias Seghers, Bernard De Clerck, Chloé Lybaert
Pagina's: 363 - 399 - When form deviates from the norm : attitudes towards old and new vernacular features and their impact on the perceived credibility and usefulness of Facebook consumer reviews(2021)
Auteurs: Mathias Seghers, Bernard De Clerck, Chloé Lybaert
- Measuring the readability of sustainability reports : a corpus-based analysis through standard formulae and NLP(2020)
Auteurs: Nils Smeuninx, Bernard De Clerck, Walter Aerts
Pagina's: 52 - 85 - 'Can you send us a PM please?' : Service recovery interactions on social media from the perspective of organizational legitimacy(2020)
Auteurs: Rebecca Van Herck, Sofie Decock, Bernard De Clerck
- Theory versus practice : a closer look at transactional and interpersonal stance in English electronic complaint refusal notifications(2019)
Auteurs: Bernard De Clerck, Sofie Decock, Jasper Vandenberghe, Mathias Seghers, Gaetanelle Gilquin, Lieven Vandelanotte
Pagina's: 103 - 136 - A corpus-based analysis of V2 variation in West Flemish and French Flemish dialects(2019)
Auteurs: Chloé Lybaert, Bernard De Clerck, Jorien Saelens, Ludovic De Cuypere
Pagina's: 43 - 100 - The Readability of Sustainability Reporting and its Interaction with Company Performance(2016)
Auteurs: Nils Smeuninx, Bernard De Clerck, Veronique Hoste, Walter Aerts
Aantal pagina's: 1 - Size nouns matter : a closer look at mass(es) of and extended uses of SNs(2016)
Auteurs: Bernard De Clerck, Lieselotte Brems
Pagina's: 160 - 176
Gelinkte datasets
1 - 1 van 1