Onderzoeker
Kirsten Rosiers
- Trefwoorden:onderwijs, meertaligheid, sociolinguïstiek
- Disciplines:Nederlandse taal, Engelse taal, Sociolinguïstiek, Franse taal
Affiliaties
- Afdeling Studentenadministratie en studieprogramma's (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf20 mrt 2023 → Heden - Facultaire dienst Onderwijsondersteuning Letteren en Wijsbegeerte (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2023 → 19 mrt 2023 - Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → 19 mrt 2023 - Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf13 okt 2014 → 30 jun 2023
Projecten
1 - 2 of 2
- MATCHeN, meer taal, meer steun – bekendmaking en promotie kennisplatform aan de hand van workshops en een kennisclipVanaf1 mei 2021 → 30 apr 2022Financiering: BOF - diverse
- MATCH-eN: meertalige hulpverlening aan anderstalige nieuwkomersVanaf1 dec 2019 → 30 nov 2021Financiering: IWT / VLAIO - TETRA-fonds
Publicaties
1 - 10 van 15
- Soft power : teachers’ friendly implementation of a severe monolingual policy(2022)
Auteurs: Jürgen Jaspers, Kirsten Rosiers
Pagina's: 295 - 308 - Praten over seks met anderstaligen(2021)
Auteurs: Kirsten Rosiers, July De Wilde, Febe Verhulst, Koen Kerremans, Karima El Hahaoui, Berdien Debal, Leen Van Landschoot, Jolien Smet, Pablo Decock, Ellen Van Praet
- The subtle interactional dance of a teacher : the negotiation of pupil-teacher translanguaging practices in a Brussels’ Dutch-medium secondary school(2020)
Auteurs: Kirsten Rosiers
- Occasions manquées ou nouveaux défis? Pratiques plurilingues sous l’angle des dynamiques interactionnelles dans deux écoles néerlandophones en Belgique(2019)
Auteurs: Kirsten Rosiers
- Quality first? Engels en Nederlands in het Vlaamse hoger onderwijs : reflecties vanuit de (meertalige) praktijk(2019)
Auteurs: Kirsten Rosiers, Ulrike Vogl
Pagina's: 113 - 125 - Translanguaging revisited challenges for research, policy and pedagogy based on an inquiry in two Belgian classrooms(2018)
Auteurs: Kirsten Rosiers
Pagina's: 361 - 383 - Beyond the traditional scope of translanguaging : comparing translanguaging practices in Belgian multilingual and monolingual classroom contexts(2018)
Auteurs: Kirsten Rosiers, Inge Van Lancker, Steven Delarue
Pagina's: 15 - 28 - Unravelling translanguaging : the potential of translanguaging as a scaffold among teachers and pupils in superdiverse classrooms in Flemish education (Belgium)(2017)Series: Bilingual Education and Bilingualism
Auteurs: Kirsten Rosiers, BethAnne Paulsrud, Jenny Rosén, Åsa Wedin, Boglárka Straszer
Pagina's: 148 - 169 - Haal meer uit interactie! Meertalige interactie in de klas(2016)
Auteurs: Kirsten Rosiers, Lore Van Praag, Sven Sierens, Orhan Agirdag, Peter Lambert, Stef Slembrouck, Piet Van Avermaet, Johan van Braak, Piet Van de Craen, Koen Van Gorp, et al.
Pagina's: 71 - 82 - Interaction for transfer : flexible approaches to multilingualism and their pedagogical implications for classroom interaction in linguistically diverse mainstream classrooms(2016)
Auteurs: Kirsten Rosiers, Evita Willaert, Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck
Pagina's: 267 - 280