Onderzoeker
Christina Alexandra Krijgsman
- Disciplines:Onderwijscurriculum
Affiliaties
- Vakgroep Bewegings- en Sportwetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 26 sep 2021 - Vakgroep Bewegings- en Sportwetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf29 jun 2015 → 30 sep 2018
Publicaties
1 - 10 van 10
- Assessment and motivation : a self-determination theory perspective on performance grading, goal clarification and process feedback in physical education(2021)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman
- Beoordelen en motivatie van leerlingen in de les LO : een overzicht van de resultaten van promotieonderzoek(2021)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman
Pagina's: 46 - 49 - Where to go and how to get there : goal clarification, process feedback and studentsU+2019 need satisfaction and frustration from lesson to lesson(2019)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Tim Mainhard, Jan van Tartwijk, Lars Borghouts, Maarten Vansteenkiste, Nathalie Aelterman
Pagina's: 1 - 11 - Cijfers en motivatie van leerlingen in de gymles(2017)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Lars Borghouts, Jan van Tartwijk, Tim Mainhard, Leen Haerens
Pagina's: 25 - 28 - Performance grading and motivational functioning and fear in physical education : a self-determination theory perspective(2017)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Maarten Vansteenkiste, Jan van Tartwijk, Jolien Maes, Lars Borghouts, Tim Mainhard
Pagina's: 202 - 211 - Grading results in negative motivational and affective outcomes: a self-determination perspective(2015)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Jolien Maes, Lars Borghouts, Jan van Tartwijk, Maarten Vansteenkiste
Aantal pagina's: 1 - The motivational impact of grading: a self-determination perspective(2015)
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Jolien Maes, Lars Borghouts, Jan van Tartwijk, Maarten Vansteenkiste
Aantal pagina's: 1 - Speelt inzicht geven in de evaluatiecriteria een rol voor de motivatie van leerlingen in de les Lichamelijke Opvoeding?
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Nathalie Aelterman, Lars Borghouts
Pagina's: 10 - 16 - Do goal clarification and process feedback positively affect students' need-based experiences? A quasi-experimental study grounded in Self-Determination Theory
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Tim Mainhard, Lars Borghouts, Jan van Tartwijk
Pagina's: 483 - 503 - How does knowledge about the criteria for an upcoming test relate to adolescentsU+2019 situational motivation in physical education? : a self-determination theory approach
Auteurs: Christina Alexandra Krijgsman, Athanasios Mouratidis, Lars Borghouts, Nathalie Aelterman
Pagina's: 983 - 1001