< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Bert Weijters
- Trefwoorden:ecologische consumptie, Meetmodellen in marketing
- Disciplines:Psychometrie, Marktonderzoek, Consumentengedrag, Psychologische methoden niet elders geclassificeerd, Consumentenpsychologie
Affiliaties
- Vakgroep Werk, Organisatie en Samenleving (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf15 jan 2023 → 14 jul 2023 - Vakgroep Werk, Organisatie en Samenleving (Departement)
Lid
Vanaf15 jan 2023 → 14 jul 2023 - Vakgroep Werk, Organisatie en Samenleving (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2013 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2010 → 31 jan 2013
Projecten
1 - 3 of 3
- UGent @ Work.Vanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: BOF - onderzoeksorganisaties
- Perceptuele vertekening in duurzame consumptieVanaf1 jan 2014 → 31 okt 2018Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- BOF-ZAP-ambt in consumentenpsychologieVanaf1 feb 2013 → 31 jan 2018Financiering: BOF - ZAP BOF-mandaten
Publicaties
1 - 10 van 51
- The longitudinal effect of digitally administered feedback on the eco-driving behavior of company car drivers(2023)
Auteurs: Frank Goedertier, Bert Weijters, Pieter Vanpaemel
- Measuring pro-environmental behavior : convergent validity, internal consistency, and respondent experience of existing instruments(2023)
Auteurs: Berre Deltomme, Karen Gorissen, Bert Weijters
- Commentaries on 'Scale use and abuse : toward best practices in the deployment of scales'(2023)
Auteurs: Constantine S. Katsikeas, Shilpa Madan, Miguel Brendl, Bobby J. Calder, Donald R. Lehmann, Hans Baumgartner, Bert Weijters, Mo Wang, Chengquan Huang, Joel Huber
Pagina's: 244 - 258 - Analyzing factorial survey data with structural equation models(2023)
Auteurs: Bert Weijters, Eldad Davidov, Hans Baumgartner
Pagina's: 2050 - 2082 - The behavioral intervention 'positive cueing' : altering self-perception, increasing green awareness, or undermining the signaling value of costly green behavior?(2023)
Auteurs: Kobe Millet, Bert Weijters
- Measuring latent individual difference variables with a conjoint design and structural equation modeling(2023)
Auteurs: Bert Weijters, Berre Deltomme, Ole Schacht, Karen Gorissen, Hans Baumgartner
Aantal pagina's: 1 - Doing what matters in times of stress : no-nonsense meditation and occupational well-being in COVID-19(2023)
Auteurs: Justine Van de Velde, Katia Levecque, Bert Weijters, Steven Laureys
- On the selection and use of implicit measures in marketing research : a utilitarian taxonomy(2022)Series: Review of marketing research
Auteurs: Hendrik Slabbinck, Adriaan Spruyt, Hans Baumgartner, Bert Weijters
Pagina's: 171 - 210 - Safety in fluorescent numbers : an observational study on speeding(2022)
Auteurs: Bert Weijters, Barbara Briers
- How to identify careless responders in surveys(2022)Series: Review of marketing research
Auteurs: Hans Baumgartner, Bert Weijters
Pagina's: 121 - 141