Onderzoeker
Tijs Rotsaert
- Trefwoorden:actief leren, onderwijstechnologie, didactische werkvormen, assessment, feedback
- Disciplines:Educatieve technologie, Onderwijskunde op microniveau
Affiliaties
- Directie Onderwijsaangelegenheden (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 apr 2018 → 31 okt 2018 - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 mei 2013 → Heden
Projecten
1 - 5 of 5
- Formatieve toetsing in onderzoekend leren binnen technologie-ondersteund secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- XR in het Vlaamse beroepsgericht en technisch onderwijs: evaluatie van praktijken en acties in het XR planVanaf15 feb 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Blended learning in het Vlaams secundair onderwijs: van noodzaak naar structurele implementatieVanaf1 mrt 2021 → 28 feb 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Theoretische en empirische onderbouwing van het concept ‘ondersteuning’ bij technologieondersteund onderzoekend leren in het secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Peer assessment implementeren in het secundair onderwijs: het verhogen van anonimiteit door het gebruik van responstechnologieVanaf1 mrt 2013 → 31 dec 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 32
- Towards a framework for a nation-wide implementation of augmented, virtual and mixed reality in K-12 technical and vocational education(2024)
Auteurs: Carl Boel, Kim Dekeyser, Marijke Lemal, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Tammy Schellens, Dieter Struyf
Pagina's: 295 - 306 - Supporting students’ basic psychological needs and satisfaction in a blended learning environment through learning analytics(2024)
Auteurs: Elise Ameloot, Tijs Rotsaert, Thomas Ameloot, Bart Rienties, Tammy Schellens
- The implementation of peer assessment as a scaffold during computer-supported collaborative inquiry learning in secondary STEM education(2024)
Auteurs: Amber Van Hoe, Joel Wiebe, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
- How to make students feel safe and confident? Designing an online training targeting the social nature of peer feedback(2023)Series: Social interaction in learning and development
Auteurs: Morgane Senden, Dominique De Jaeger, Tijs Rotsaert, Fréderic Leroy, Liesje Coertjens, Omid Noroozi, Bram De Wever
Pagina's: 325 - 346 - A qualitative textual analysis of feedback comments in eportfolios : quality and alignment with the CanMEDS roles(2023)
Auteurs: Sofie Van Ostaeyen, Mieke Embo, Tijs Rotsaert, Orphée De Clercq, Tammy Schellens, Martin Valcke
Pagina's: 584 - 593 - Are teachers ready to immerse? Acceptance of mobile immersive virtual reality in secondary education teachers(2023)
Auteurs: Carl Boel, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Yves Rosseel, Dieter Struyf, Tammy Schellens
- Learning analytics in Blended Learning : exploring students' perceptions and relatedness(2022)
Auteurs: Tijs Rotsaert, Elise Ameloot, Tammy Schellens
Aantal pagina's: 1 - Introducing a peer assessment tool for the SCripting and ORchestration Environment (SCORE)(2022)
Auteurs: Amber Van Hoe, Joel Wiebe, James Slotta, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens, Jun Oshima, Toshio Mochizuki, Yusuke Hayashi
Pagina's: 72 - 75 - Course redesign targeting blended active learning : effects on students' motivation & engagement(2022)
Auteurs: Simon David, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
Aantal pagina's: 1 - Developing student-teachers’ technology-enhanced learning competencies via teacher design teams : investigating students’ support needs and perceived professional growth(2022)
Auteurs: Bram Cabbeke, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
Aantal pagina's: 1