< Terug naar vorige pagina

Project

MICTIVO 2012 : Monitor voor ICT-integratie in het Vlaams Onderwijs.

Het hoofddoel van deze studie is de afname van de aangepaste ICT-monitor bij een representatieve steekproef aan Vlaamse scholen. Het betreft een kwantitatieve meting van ICT-indicatoren geclusterd in vier componenten: infrastructuur en beleid, percepties, competenties en integratie. MICTIVO 2012 wordt online afgenomen bij directies, leraren en leerlingen in het basis- en secundair onderwijs en de basiseducatie, rekening houdend met recente beleidsprioriteiten. MICTIVO 2012 levert de overheid en scholen objectieve, begeleidsrelevante data over het actuele belang en de toepassingsgebieden van ICT in onderwijs. De resultaten worden ook vergeleken met de resultaten van MICTVO 2008.
Datum:1 apr 2012 →  30 sep 2013
Trefwoorden:Monitoring, Policy-oriented research, Education, ICT-intergration
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen