< Terug naar vorige pagina

Project

De ontwikkeling van nieuwe professionele inzichten. CLIL-actoren en de articulatie van hun subjectieve CLIL-onderwijs- en leertheorieën.

In die verkennend onderzoek worden de onderwijsleertheorieën m.b.t. CLIL (Content and Language Integrated Learning) van studenten taal, studenten zaakvakken, lerarenopleiders taal en lerarenopleiders zaakvakken in kaart gebracht en met elkaar geconfronteerd. Daarbij wordt gewerkt met de methodiek van de cognitieve taakanalyse. De verkregen data zullen toelaten individuele en groepgsgebonden gemeenschappelijkheden, verschillen en evoluties in de subjectieve onderwijsleertheorieën van de respondenten te identifceren.
Datum:1 okt 2011 →  30 jun 2013
Trefwoorden:Cognitive task analysis, Teachers'subjective educational theories, CLIL (Content and Language Integrated Le
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen