Onderzoeker
Sarah DOUMEN
- Trefwoorden:Economie en toegepaste economische wetenschappen, Pedagogische wetenschappen en didactiek, Algemene en logistieke diensten
- Disciplines:Onderwijs- en schoolpsychologie, Algemene en logistieke diensten, Hoger onderwijs
Affiliaties
- Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 apr 2020 → Heden - Facultaire administratieve dienst (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 apr 2020 → Heden - Educatieve Studies (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2022 → 31 jan 2023 - UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2022 → 31 jan 2023 - School voor Educatieve Studies (Faculteit)
Lid
Vanaf1 jan 2022 → 31 jan 2023 - Educatieve Studies (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2017 → 31 jan 2020 - School voor Educatieve Studies (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2017 → 31 jan 2020 - UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 feb 2014 → 31 jan 2020 - Directie Onderwijscoördinatie (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 feb 2014 → 30 sep 2017 - Departement Algemeen Beheer (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf16 nov 2012 → 30 sep 2017 - Directie Rectoraat (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf16 nov 2012 → 31 jan 2014 - Gedragswetenschappen, Communicatie en Linguïstiek (Departement)
Lid
Vanaf16 nov 2010 → 31 jan 2014 - Gedragswetenschappen - Leerprocessen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 nov 2010 → 31 jan 2014 - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf16 nov 2010 → 31 jan 2014
Publicaties
1 - 10 van 19
- Application of The Learning Strategies and Motivation Questionnaire (LEMO) at the University: Reliability and Relation to First-year GPA(2023)
Auteurs: Erna NAUWELAERTS, Sarah DOUMEN
Pagina's: 21 - 39 - CTRL-F: Op zoek naar inclusie in het onderwijs(2023)
Auteurs: Elke EMMERS, Liesbet SAENEN, Sarah DOUMEN
Pagina's: 8 - 17 - De ontwikkeling van een interdisciplinair futureproof curriculum in de bètawetenschappen(2023)
Auteurs: Sarah DOUMEN, Dorien BAETEN, Jolien NOTERMANS, Katleen DENOLF, Koen VANDEWAL, Dries VANDAMME, Milos NESLADEK, Geert-Jan GRAULUS, Danny VANPOUCKE, Marlies VAN BAEL, et al.
Pagina's: 31 - 37 - Lessen uit het Eurydice-rapport: Een Vlaamse reflectie over kansengelijkheid en inclusie in het hoger onderwijs(2023)
Auteurs: Elke EMMERS, Ruth STEVENS, Sarah DOUMEN, Lindsay EVERAERT, Iris DECABOOTER, Ilse ENGELEN, Dorien Jansen, Reinhilde Pulinx
Pagina's: 362 - 380 - Guiding Students’ Transition to University: Which Student Factors to Include?(2023)
Auteurs: Erna NAUWELAERTS, Sarah DOUMEN, Guido VERHAERT
Pagina's: 86 - 100 - De overgang naar het hoger onderwijs: belangrijke leerlingfactoren en de rol van de klassenraad(2023)
Auteurs: Erna NAUWELAERTS, Sarah DOUMEN
Pagina's: 16 - 18 - The relative contribution of peer acceptance and individual and class-level teacher–child interactions to kindergartners’ behavioral development(2019)
Auteurs: Tessa Weyns, Hilde Colpin, Maaike C. Engels, Sarah DOUMEN, Karine Verschueren
Pagina's: 259 - 270 - Een nieuw oriënteringsinstrument – met hoge correlatie met reëel studiesucces – voor de begeleiding van de studiekeuze naar de universiteit toe(2018)
Auteurs: Erna NAUWELAERTS, Sarah DOUMEN, Guido VERHAERT, Geert MOLENBERGHS, Luc DE SCHEPPER
Pagina's: 90 - 96 - Peer acceptance and individual and class-level teacher-child interactions: A longitudinal study on their relative contribution to kindergartners’ behavioral development.(2017)
Auteurs: Tessa Weyns, Hilde Colpin, Maaike Engels, Sarah DOUMEN, Karine Verschueren
Pagina's: 24 - 24 - De belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: een grootschalig literatuuronderzoek(2016)
Auteurs: Erna NAUWELAERTS, Sarah DOUMEN
Pagina's: 373 - 385