Onderzoeker
Silke Vanslambrouck
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Algemene en logistieke diensten, Aardwetenschappen en aardrijkskunde
- Disciplines:Ingenieurswetenschappen en technologie
Affiliaties
- Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 nov 2014 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 dec 2019 → 30 sep 2022 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → 29 feb 2020 - Staf en secretariaat (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf15 jan 2019 → Heden - Dynamiek en Interactie in Hoger Onderwijs, Onderzoek en Innovatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf10 mei 2017 → 1 jan 2023 - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 aug 2016 → 7 sep 2017 - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf18 aug 2015 → 12 dec 2018 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 nov 2014 → 30 sep 2022
Publicaties
1 - 10 van 13
- Teacher Professional Development for Online Teaching(2023)
Auteurs: Brent Philipsen, Jo Tondeur, Yves Blieck, Silke Vanslambrouck
Pagina's: 527-554Aantal pagina's: 27 - Experts speaking: Crucial teacher attributes for implementing blended learning in higher education(2020)
Auteurs: Bram Bruggeman, Jo Tondeur, Katrien Struyven, Bram Pynoo, Anja Garone, Silke Vanslambrouck
- Improving teacher professional development for online and blended Learning: A Systematic Meta-Aggregative Review(2019)
Auteurs: Brent Philipsen, Jo Tondeur, Natalie Pareja Roblin, Silke Vanslambrouck, Chang Zhu
Pagina's: 1145-1174 - Examining lived experiences in a professional development program for online teaching: A hermeneutic phenomenological approach(2019)
Auteurs: Brent Philipsen, Bram Pynoo, Silke Vanslambrouck, Chang Zhu
Pagina's: 46-59 - An in-depth analysis of adult students in blended environments: Do they regulate their learning in an ‘old school’ way?(2019)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Chang Zhu, Bram Pynoo, Valérie Marie Thomas, Koen Lombaerts, Jo Tondeur
Pagina's: 75-87 - Ondersteunen van motivatie en zelfregulering van de cursist(2018)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Bram Pynoo
Pagina's: 17-39Aantal pagina's: 22 - Online en Blended Learning: Ondersteunen van zelfmotivatie en -regulatie van de cursist(2018)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Bram Pynoo, Chang Zhu
- Students' motivation and subjective task value of participating in online and blended learning environments(2018)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Chang Zhu, Koen Lombaerts, Brent Philipsen, Jo Tondeur
Pagina's: 33-40 - Blended learning in Adult Education - Is it the learner, the teacher or quality & design? Findings of the Adult Learners Online (ALO!) project in Flanders – Part 1(2018)
Auteurs: Bram Pynoo, Chang Zhu, Ellen Van Twembeke, Silke Vanslambrouck, Hilde Van Laer, Brent Philipsen
Pagina's: 2016-2022 - Adult Learner Characteristics as Predictors of Performance, Satisfaction and Intent-to-Persist in Online and Blended Environments.(2017)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Chang Zhu, Koen Lombaerts, Bram Pynoo, Jo Tondeur
Pagina's: 221 - 229Aantal pagina's: 9