Onderzoeker
Frederik Questier
- Trefwoorden:Farmacie, Informatica, Pedagogische wetenschappen en didactiek, Sociale gezondheidswetenschappen, Algemene en logistieke diensten, Aardwetenschappen en aardrijkskunde
- Disciplines:Medische en gezondheidswetenschappen
Affiliaties
- Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2022 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2022 → 20 okt 2022 - Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf24 okt 2019 → 30 sep 2022 - Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → 30 sep 2022 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jun 2018 → 10 jun 2018 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf15 sep 2017 → 20 okt 2022 - Faculteit van de Geneeskunde en Farmacie (Faculteit)
Lid
Vanaf22 jun 2017 → 7 sep 2017 - Gezondheidswetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2014 → 30 sep 2017 - EU-China Hoger Onderwijs Onderzoekscentrum (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2012 → 1 jan 2023 - Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → 8 jan 2023 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 dec 2010 → 30 sep 2022 - Biomedische Statistiek en Informatica (Departement)
Lid
Vanaf1 dec 2010 → 31 dec 2013 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2009 → 30 sep 2016 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2009 → 30 sep 2013 - Staf en secretariaat (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 feb 2009 → 31 jan 2010 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2007 → 30 sep 2022 - Onderwijsvernieuwing (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2007 → 31 jan 2009 - Onderwijsvernieuwing (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 feb 2003 → 31 dec 2006 - Analytische Scheikunde en Farmaceutische Technologie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1999 → 31 dec 2002 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1996 → 31 jan 2003
Publicaties
1 - 10 van 14
- Effects of digital media literacy course on primary school students’ digital media literacy: an experimental study(2024)
Auteurs: Hui Zhang, Chang Zhu, Guoyuan Sang, Frederik Questier
Pagina's: 1-17 - Aceptación y uso del aprendizaje de idiomas asistido por dispositivos móviles por parte de profesores de idiomas de educación superior(2022)
Auteurs: Gustavo Alberto Garcia Botero, Anh Nguyet Diep, Jacqueline García Botero, Chang Zhu, Frederik Questier
Pagina's: 66-92 - The institutionalisation of online and blended learning initiatives in politics and international relations at European universities(2021)
Auteurs: Alexandra Mihai, Frederik Questier, Chang Zhu
Pagina's: 359-377 - An evidence review of face masks against COVID-19(2021)
Auteurs: Jeremy Howard, Austin Huang, Zhiyuan Li, Zeynep Tufekci, Vladimir Zdimal, Helene-Mari van der Westhuizen, Arne von Delft, Amy Price, Lex Fridman, Lei-Han Tang, et al.
- Teaching Politics with Technology at European Universities: The Interplay between Technology and Pedagogy in Political Science as a Teaching Discipline(2020)
Auteurs: Alexandra Mihai, Frederik Questier, Chang Zhu
- Self-directed language learning in a mobile-assisted, out-of-class context(2019)
Auteurs: Gustavo Alberto Garcia Botero, Frederik Questier, Chang Zhu
Pagina's: 71-97 - Complementing in-class language learning with voluntary out-of-class MALL. Does training in self-regulation and scaffolding make a difference?(2019)
Auteurs: Gustavo Alberto Garcia Botero, Margarita Alexandra BOTERO, Chang Zhu, Frederik Questier
Pagina's: 1-16 - Acceptance and usage of mobile assisted language learning by higher education students(2018)
Auteurs: Gustavo Alberto Garcia Botero, Frederik Questier, Sebastiano Cincinnato, Chang Zhu
Pagina's: 426-451 - Predicting digital informal learning: an empirical study among Chinese University students(2018)
Auteurs: Chang Zhu, Frederik Questier
Pagina's: 79-90 - Using social network analysis for analysing online threaded discussions(2015)
Auteurs: Roberto C. Rodríguez-Hidalgo,, Chang Zhu, Frederik Questier, Aida M. Torres-Alfonso
Pagina's: 128-146