< Terug naar vorige pagina

Project

Cultuur in de Spiegel in Vlaanderen. (VLO250)

Dit project heeft tot doel het ontwikkelen van een doorlopend referentiekader voor geïntegreerde cultuureducatie voor het Vlaamse kleuter- en leerplichtonderwijs, dat rekening houdt met de cognitieve, individuele, seksuele en culturele verschillen tussen kinderen en jongeren, en dat aansluit op de ontwikkeling van kinderen en jongeren.



De opdrachtnemer baseert zich hiervoor op de uitgangspunten, onderzoeksresultaten en -producten van het Nederlands onderzoek 'Cultuur in de Spiegel' (voor meer informatie, zie www.cultuurindespiegel.nl). Op deze basis ontwikkelt de opdrachtnemer via een praktijktoets en in afstemming met diverse beleidsactoren een op de Vlaamse context geënt doorlopend referentiekader voor geïntegreerde cultuureducatie voor het kleuter- en leerplichtonderwijs.

Datum:2 apr 2012 →  31 mrt 2016
Trefwoorden:professionalisering, cultuureducatie, welbevinden, gemeenschapsvorming, schoolcultuur, onderwijstechnologie, schoolleiderschap
Disciplines:Onderwijssystemen, Onderwijskunde, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs