< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Alicia Ramos
- Disciplines:Leren en gedrag
Affiliaties
- Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf4 sep 2017 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- De Leerreis in Kaart Brengen: Inzicht in de ontwikkeling van leerstrategieën bij hoogbegaafde leerlingen die overstappen naar het hoger onderwijsVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
- Talent in Transitie: Ontwikkeling van Motivatie en Onderpresteren bij Cognitief Sterke Adolescenten na de Overgang Secundair OnderwijsVanaf4 sep 2017 → 5 jun 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 13
- Math Self-Concept in the Transition to Secondary School: Developmental Trends, Predictors and Educational Implications among High-Ability and Average-Ability Students(2024)
Auteurs: Alicia Ramos, Karine Verschueren
Pagina's: 1 - 19 - Talent in Transitie: Ontwikkeling van Motivatie en Onderpresteren bij Cognitief Sterke Adolescenten na de Overgang Secondair Onderwijs(2024)
Auteurs: Alicia Ramos
Pagina's: 1 - 5 - Motivational Pathways Underlying Gifted Underachievement: Trajectory Classes, Longitudinal Outcomes, and Predicting Factors(2023)
Auteurs: Alicia Ramos, Jeroen Lavrijsen, Sabine Sypré, Karine Verschueren
Pagina's: 179 - 197 - Talent in Transition: Motivational Development and Underachievement among High-Ability Adolescents Transitioning to Secondary School(2023)
Auteurs: Alicia Ramos, Karine Verschueren
- Factors Facilitating and Hindering the Transition to Higher Education for High-Ability Students(2022)
Auteurs: Alicia Ramos, Karine Verschueren
Pagina's: 315 - 332 - Factors Facilitating and Hindering the Transition to Higher Education for High-Ability Students(2022)
Auteurs: Alicia Ramos, Karine Verschueren
Pagina's: 315 - 332 - Gifted University Students: Development and Evaluation of a Counseling Program(2021)
Auteurs: Alicia Ramos, Karine Verschueren
Pagina's: 224 - 240 - Profiles of Maladaptive School Motivation among High-Ability Adolescents: A Person-Centered Exploration of the Motivational Pathways to Underachievement Model(2021)
Auteurs: Alicia Ramos, Jeroen Lavrijsen, Sabine Sypré, Karine Verschueren
Pagina's: 146 - 161 - Learning goal orientation in high ability and average ability students: Developmental trajectories, contextual predictors, and long-term educational outcomes(2021)
Auteurs: Alicia Ramos, Bieke De Fraine, Karine Verschueren
Pagina's: 370 - 389 - Detecting unfulfilled potential: Perceptions of underachievement by student, parents, and teachers.(2020)
Auteurs: Jeroen Lavrijsen, Alicia Ramos, Karine Verschueren
Pagina's: 797 - 817