< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Kirsten Schraeyen
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2011 → 15 jun 2018
Projecten
1 - 1 of 1
- Item and seriële orde retentie in fonologische kortetermijngeheugen representaties in relatie tot leesvaardigheidVanaf1 dec 2010 → 16 mei 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 17
- Taal in de klas. Zes bouwstenen voor effectieve taaltrajecten(2022)
Auteurs: Kirsten Schraeyen, Helena Taelman
- Delivery of Speech-Language Therapy and Audiology Services across the world at the start of the COVID-19 pandemic: a survey(2022)
Auteurs: Kirsten Schraeyen
Pagina's: 635 - 646 - Les compétences de traitement phonologique chez les adultes avec une dyslexie(2020)
Auteurs: Kirsten Schraeyen, Maaike Vandermosten
Pagina's: 40 - 64 - Short-term memory problems for phonemes' serial order in adults with dyslexia: Evidence from a different analysis of the Nonword repetition task(2019)
Auteurs: Kirsten Schraeyen, Pol Ghesquière
Pagina's: 613 - 644 - Item and serial order retention in phonological short-term memory representations in relation to reading performance(2018)
Auteurs: Kirsten Schraeyen, Pol Ghesquière
- Beyond global differences between monolingual and bilingual children on the nonword repetition task: retention skills for phonemes’ identity and serial order(2018)
Auteurs: Kirsten Schraeyen, Wim Van der Elst, Pol Ghesquière
Pagina's: 403 - 418 - Poor performance on the retention of phonemes’ serial order in short-term memory reflects young children’s poor reading skills(2017)
Auteurs: Kirsten Schraeyen, Pol Ghesquière, Wim Van der Elst
Pagina's: 129 - 158 - Test geautomatiseerd spellen voor jongvolwassenen(2016)
Auteurs: Wim Tops, Kirsten Schraeyen
Aantal pagina's: 72 - Ontwikkeling van de test geautomatiseerd spellen voor jongvolwassenen (TASP)(2015)
Auteurs: Kirsten Schraeyen
Pagina's: 25 - 30 - Diagnostiek van leesproblemen bij meertaligen. Hoe voorkom je misdiagnoses?(2015)
Auteurs: Kirsten Schraeyen
Pagina's: 6 - 11