< Terug naar vorige pagina

Organisatie

Pro~L - onderzoeksgroep professioneel leren

Research Group

Tijdsduur:1 jul 2004 →  15 apr 2008
Organisatieprofiel:De onderzoeksgroep Pro~L doet voornamelijk onderzoek naar leren in een professionele context (tertiair onderwijs of bedrijfsopleidingen ). Een centraal thema in het onderzoek betreft (het in kaart brengen van) effectiviteit van (bedrijfs-)opleidingen en effectiviteitbeïnvloedende factoren. Effectiviteitbeïnvloedende factoren die voorwerp uitmaken van het huidige onderzoek situeren zich zowel op het niveau van de 'leerder' (studie-aanpak, gepercipieerde doelstellingen,¿), de 'opleiding' (doelstelling, werkvormen) als de 'organisatie' (leerklimaat, mogelijkheden voor on-the-job-learning). Voorbeelden van lopende projecten/projecten in voorbereiding: - Verbreden van het inzicht in de studieaanpak van universiteitsstudenten - Naar een geïntegreerd systeem voor de meting van effectiviteit van bedrijfsopleidingen (i.s.m. UAMS) - Effecten van op transfergerichte (bedrijs)opleidingen (i.s.m. Universiteit Maastricht) - Effecten van nieuwe leer- en toetsomgevingen (i.s.m. Universiteiten van Leuven, Leiden en Maastricht).
Trefwoorden:DOETREFFENDHEID VAN OPVOEDING, TESTOMGEVING, VISIE OP ONDERWIJS, EFFECTEN VAN NIEUW LEREN
Disciplines:Toegepaste economie, Economische geschiedenis, Macro-economie en monetaire economie, Micro-economie, Toerisme, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen