< Terug naar vorige pagina

Project

Flexibele leerwegen in het Vlaamse onderwijs.

Het Vlaamse onderwijssysteem is sterk gericht op selectie van leerlingen (in onderwijsvormen, studierichtingen, gewoon en buitengewoon onderwijs). In dit onderzoek worden verschillende vormen van flexibele leerwegen in kaart gebracht en kritisch geanalyseerd. Telkens worden randvoorwaarden, succesfactoren en valkuilen verhelderd om op die manier inspiratie te bieden aan verschillende actoren in het Vlaams onderwijs: leraren, scholen, lerarenopleidingen, pedagogische begeleiding en beleidsmakers.
Dit project is een samenwerking tussen twee Leuvense onderzoekscentra:
 - Centrum voor Onderwijseffectiviteit en -Evaluatie (promotor Bieke De Fraine, onderzoekers Machteld Vandecandelaere, Naomi Van den Branden en Margo Vandenbroeck)
 - HIVA (promotor Katleen De Rick, onderzoeker Goedroen Juchtmans)

Boek: https://www.lannoo.be/nl/flexibele-leerwegen
Onderzoeksrapport: http://data-onderwijs.vlaanderen.be/onderwijsonderzoek/?nr=203

Datum:1 feb 2015 →  30 sep 2016
Trefwoorden:Education, Educational careers, Flexibility in education
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen