< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Jens Nevens
- Trefwoorden:Informatica
- Disciplines:Adaptive agents en intelligente robotica, Kennisrepresentatie en redenering
Affiliaties
- Artificiele Intelligentie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2017 → Heden - Informatica en Toegepaste Informatica (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2023 → Heden - Informatica en Toegepaste Informatica (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2019 → 31 dec 2022 - Informatica en Toegepaste Informatica (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2017 → 20 okt 2022 - Faculteit van de Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf22 aug 2017 → 19 okt 2022 - Faculteit van de Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf30 aug 2015 → 6 jul 2017
Projecten
1 - 1 of 1
- Hybride AI om natuurlijke taal om te zetten in uitvoerbare betekenissenVanaf1 jan 2019 → 31 dec 2022Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 10
- Neuro-Symbolic Procedural Semantics for Reasoning-Intensive Visual Dialogue Tasks(2023)Series: Frontiers in Artificial Intelligence and ApplicationsVolume: 372
Auteurs: Lara Verheyen, Jérôme Botoko Ekila, Jens Nevens, Paul Van Eecke, Katrien Beuls
Pagina's: 2419-2426Aantal pagina's: 8 - Neural Heuristics for Scaling Constructional Language Processing(2022)
Auteurs: Paul Van Eecke, Jens Nevens, Katrien Beuls
Pagina's: 287-314 - Representing and Learning Linguistic Structures on the Conceptual, Morpho-Syntactic and Semantic Level(2022)
Auteurs: Jens Nevens, Paul Van Eecke, Ann Nowe, Katrien Beuls
Aantal pagina's: 300 - From Continuous Observations to Symbolic Concepts: A Discrimination-Based Strategy for Grounded Concept Learning(2020)
Auteurs: Jens Nevens, Paul Van Eecke, Katrien Beuls
- Hybrid Procedural Semantics for Visual Dialogue: An Interactive Web DemonstrationSeries: CEUR Workshop ProceedingsVolume: 3322
Auteurs: Jens Nevens, Katrien Beuls
Pagina's: 48-52Aantal pagina's: 5 - Impact of Tutoring Strategies in Grounded Lexicon LearningEdition: 1Series: Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)Volume: 10652
Auteurs: Jens Nevens, Michael Spranger
Pagina's: 355-364Aantal pagina's: 10 - Computational Models of Tutor Feedback in Language AcquisitionSeries: 7th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics, ICDL-EpiRob 2017Volume: 2018-January
Auteurs: Jens Nevens, Michael Spranger
Pagina's: 221-226Aantal pagina's: 6 - A Practical Guide to Studying Emergent Communication through Grounded Language Games
Auteurs: Jens Nevens, Katrien Beuls
Pagina's: 1-8Aantal pagina's: 8 - Language Acquisition through Intention Reading and Pattern FindingEdition: 1Series: Proceedings - International Conference on Computational Linguistics, COLINGVolume: 29
Auteurs: Jens Nevens, Jonas Doumen, Katrien Beuls
Pagina's: 15-25Aantal pagina's: 11 - The Effect of Tutor Feedback in Language Acquisition Models
Auteurs: Jens Nevens
Pagina's: 403-404Aantal pagina's: 2