< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Jo Lebeer

  • Onderzoeksexpertise:Disability studies. Het gebruik van de ICF in kaart brengen handicap; bij de beoordeling van arbeidsongeschiktheid situatie en planning interventie. Kinderen en volwassenen met ontwikkelingsstoornissen en / of verworven hersenletsel; dynamische evaluatie van leerpotentieel; voorwaarden van inclusief onderwijs, cognitieve enhancement leren Aanpasbaarheid van het cognitieve functioneren van mensen met cognitieve ontwikkelingsstoornissen, ecologie, modifiability en plasticiteit Ethische aspecten van prenatale diagnostiek Het syndroom van Down: gezondheidsproblemen, follow-up, cognitieve ontwikkeling, integratie
  • Trefwoorden:COGNITIEVE REHABILITATIE, COGNITIEVE PSYCHOLOGIE, LEERPOTENTIEEL, BEOORDELINGSMETHODEN, HANDICAP, PSYCHOMOTOR VERTRAGING, COGNITIEVE OPVOEDING, INCLUSIEF ONDERWIJS, Geneeskunde
  • Disciplines:Neurowetenschappen, Orthopedie, Humane bewegings- en sportwetenschappen, Revalidatiewetenschappen, Biologische en fysiologische psychologie, Cognitieve wetenschappen en intelligente systemen, Ontwikkelingspsychologie en veroudering, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
  • Onderzoekstechnieken:Kwalitatief onderzoek methodologie dynamische evaluatie van het cognitief functioneren videoobservation studies
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:School psychologen, ontwikkelingspsychologen, artsen werken in sector revalidatie, handicap en de school, speciale behoeften en het regulier onderwijs personeel, revalidatie personeel (spraak tehrapists, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, neuropsychologen)