< Terug naar vorige pagina

Project

Het leren van fysica- en wiskundeconcepten in een geïntegreerd STEM curriculum.

Als een lid van het STEM@school team, verricht ik onderzoek over geïntegreerd STEM (Science, Technology, Engineering, en Mathematics) onderwijs. Samen met het project team and leerkrachten uit Vlaamse secundaire scholen heb ik leermateriaal ontworpen voor geïntegreerde STEM. Mijn onderzoek focust zich op fysica en wiskunde, specifiek op de link tussen deze disciplines, het gebruik van meerdere externe representaties, conceptueel begrip van kinematica, conceptueel begrip van lineaire verbanden, en misconcepties. Het meten van de studentenprestaties rond deze onderwerpen in een iSTEM-groep en in een controlegroep laat mij toe om dieptepeilingen te verrichten als effectstudies om de iSTEM-aanpak te evalueren en om inzicht te verwerven in het vakspecifiek leren binnen fysica en wiskunde.

Datum:5 jan 2015 →  24 jun 2019
Trefwoorden:education
Disciplines:Klassieke fysica, Andere fysica
Project type:PhD project