< Terug naar vorige pagina

Project

Muzikaliteit en leesvaardigheid bij meertalige volwassen studenten Spaans als vreemde taal

Het doel van dit onderzoek is om kennis te vergaren over de relatie tussen muzikale aanleg en vloeiend lezen bij meertalige volwassen leerlingen die Spaans als vreemde taal studeren. Verschillende tests zullen worden uitgevoerd onder Nederlandstaligen om muzikale aanleg, leesvaardigheid en werkgeheugen te meten, ervan uitgaande dat deze elkaar beïnvloeden. De resultaten zullen daarna vertaald worden naar de aanpak van muziek en lezen in het onderwijs voor vreemde talen. Deze studie maakt deel uit van het R + D-project 'Muzikale aanleg, leesvaardigheid en interculturele geletterdheid van Europese universiteitsstudenten' (FFI2016-75452-R), gefinancierd door het Spaanse ministerie van Economie en Concurrentievermogen.

Datum:30 nov 2017 →  10 dec 2021
Trefwoorden:musical aptitude, reading fluency
Disciplines:Talen, Literatuurwetenschappen, Linguïstiek, Theorie en methodologie van de linguïstiek, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen
Project type:PhD project