< Terug naar vorige pagina

Project

Het effect van zelfregulerende strategie-instructie op wetenschapseducatie De meta-beoordelingprestatie van studenten

De studie gaat de effectiviteit evalueren van zelfregulerend strategiegebruik op de meta-assessmentprestaties van wetenschappelijk onderwijs aan universiteitsstudenten van de State University van Malang op basis van verschillende leerstijlen en GPA-achtergronden. Er wordt verondersteld dat verschillende kenmerken van studenten verschillende niveaus van bekwaamheid zullen bereiken op basis van leerstrategieën. Studenten met lage academische prestaties (laag presterende leerlingen) hebben vaak niet de zelfregulerende gewoonten en metacognitieve strategieën om hun leerprestaties te verbeteren. Studenten worden zelden gevraagd of gevraagd om hun eigen prestatiegegevens te evalueren. Bovendien worden studenten niet getoond hoe ze deze gegevens moeten gebruiken om hun eigen leren te plannen of te informeren. In een poging om deze scores te verhogen en de zelfregulering van studenten met betrekking tot prestaties in de wetenschap te verbeteren, heeft deze studie het gebruik van zelfregulerende strategieën specifiek onderzocht, aangezien deze van toepassing zijn op het gebruik van eigen beoordelingsgegevens door studenten.

Datum:21 feb 2018 →  27 feb 2024
Trefwoorden:self-regulatory strategy, meta-assessment, learning style, academic achievement
Disciplines:Andere biologische wetenschappen, Andere natuurwetenschappen
Project type:PhD project