< Terug naar vorige pagina

Project

Vlakke voorstellingen in onderwijs van ruimtemeetkunde: invloed van het type voorstelling op prestaties en strategieën voor mentale rotatie bij toekomstige architecten

Er is niet eerder onderzocht welke van de verschillende 2D-voorstellingwijzen van ruimtelijke situaties het best geschikt is voor onderwijsdoeleinden. Lopend onderzoek van de aanvragers bij leerlingen basis- en secundair onderwijs met een test over mentale rotatie toont verschillen in prestatie voor drie voorstellingswijzen. Het impulsonderzoek verdiept dit onderzoek door de samenhang in kaart te brengen tussen de voorstellingswijze en oplossingsstrategieën en verruimt het naar een nieuwe doelgroep: studenten burgerlijk ingenieur architect, die intensief gebruik maken van 2D-voorstellingen.

Datum:1 apr 2018 →  31 mrt 2019
Trefwoorden:meetkunde
Disciplines:Wiskundige analyse, Toegepaste wiskunde, Algemene wiskunde, Geschiedenis en grondbeginselen van de wiskunde, Andere wiskunde en statistiek, Onderwijskunde