< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Een nieuwe didactiek, richting abstract geïntegreerd STEM-onderwijs

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

Aan het begin van dit artikel wordt de aanleiding besproken: de te lage uitstroom uit STEM-richtingen in het Secundair Onderwijs. De resultaten van de ROSE-studie, die in het tweede deel besproken worden, reiken hiervoor een duidelijke reden aan: het feit dat jongeren de relevantie van wetenschappen en wiskunde niet inzien. In het derde deel wordt onze visie op de didactiek van geïntegreerd STEM-onderwijs uit de doeken gedaan aan de hand van de verschillende principes waarop ze stoelt. Om de ontwikkeling en uitrol van deze nieuwe didactiek, zoals ze voorgesteld wordt in dit artikel, te ondersteunen en te valideren, is het project ‘STEM@school’ opgezet door verschillende partners. Het artikel sluit af met de objectieven, het samenwerkingsconcept, de invulling en de planning op langere termijn van dit nieuwe project in het kader van Strategisch Basisonderzoek (SBO).
Tijdschrift: Impuls voor Onderwijsbegeleiding
ISSN: 1373-4318
Issue: 1
Volume: 46
Pagina's: 3 - 11
Jaar van publicatie:2015
Toegankelijkheid:Open