< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sarah Van Ruyskensvelde
- Trefwoorden (University of Antwerp):Historische wetenschappen
- Disciplines (KU Leuven):Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
- Disciplines (University of Antwerp):Theorie en methodologie van de historische wetenschappen, Geschiedenis, Andere geschiedenis en archeologie, Productontwikkeling, Studie van de regio's, Andere humane wetenschappen en de kunsten
- Zie ook: Sarah Van Ruyskensvelde (Universiteit Antwerpen)
Affiliaties
- Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 sep 2018 → 28 feb 2019 - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 31 aug 2018 - Historische Pedagogiek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 30 sep 2014 - Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → Heden - Power in History - Centrum voor Politieke Geschiedenis (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jun 2009 → 30 nov 2009
Projecten
1 - 10 of 11
- In de schaduw van de school. Buitenschoolse instructie in de 20e eeuw vanuit een vergelijkend Oost-West perspectief.Vanaf15 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studie Praktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf10 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studiepraktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling, BOF - projecten
- Testen met een transnationale wending Een historisch onderzoek naar de ontwikkeling en verspreiding van psychometrische tests in China als cultureel verweven technologie, 1915-1935Vanaf20 jan 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het vieren van gender en het verwaarlozen van de geschiedenis: de geschiedenis van genderrepresentatie in Marokkaanse basisschoolboeken vanaf de koloniale periode (1912-2022)Vanaf31 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De verwetenschappelijking van het leerplichtonderwijs in België historisch bestudeerd met een bijzondere aandacht voor de rol van experten in het onderwijsbeleid.Vanaf25 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een nieuwe wind? Moderne psychologie en onderwijshervorming in de Chinese Republiek (1919-1937). Een 'life geography' van Shu Xincheng.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Aandacht, alstublieft! De conceptualisering van aandacht en de psychologisering van het lager onderwijs, 1842-1980.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - tenure track
- Digitalisering Historische Collectie Psychologie en Pedagogische Wetenschappen – HCPPW 2.0Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- Aandacht, alstublieft! De conceptualisering van aandacht en de psychologisering van het lager onderwijs, 1842-1980.Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
Publicaties
1 - 10 van 39
- A rising tide of discontent: mediocrity, meritocracy, and neoliberalism in American education, 1971–1983(2023)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde
Pagina's: 1 - 19 - ‘De Conversaties’. Een meerstemmig gesprek over het koloniale verleden en een gedekoloniseerde toekomst.(2022)
Auteurs: Mieke Berghmans, Sarah Van Ruyskensvelde
Pagina's: 102 - 107 - ‘De Conversaties’. Een meerstemmig gesprek over het koloniale verleden en een gedekoloniseerde toekomst.(2022)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde
Pagina's: 102 - 107 - Disciplina ed emozioni : Autoregolazione, obbedienza volontaria e gestione delle emozioni nell'accoglienza residenziale per minori in Belgio nei decenni 1910-1930(2022)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde, Pieter Verstraete
Pagina's: 227 - 244 - Disciplina ed emozioni: Autoregolazione, obbedienza volontaria e gestione delle emozioni nell’accoglienza residenziale per minori in Belgio nei decenni 1910-1930(2022)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde, Pieter Verstraete
Pagina's: 227 - 244 - Folds of Past, Present and Future. Reconfiguring Contemporary Histories of Education(2021)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde, Pieter Verstraete
Aantal pagina's: 494 - Burgerschapsvorming in historisch perspectief(2021)
Auteurs: Pieter Verstraete, Sarah Van Ruyskensvelde
- Burgerschapsvorming in historisch perspectief(2021)
Auteurs: Pieter Verstraete, Sarah Van Ruyskensvelde
Pagina's: 183 - 184 - Citizenship education in historical perspective(2021)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde
Pagina's: 183 - 184 - Tough love? Self-government, voluntary obedience and emotional management of the body in Belgian residential youth care: 1910s–1930s(2020)
Auteurs: Sarah Van Ruyskensvelde, Pieter Verstraete
Pagina's: 237 - 256