< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Taaldiagnostiek bij meertalige kinderen: Een onderbouwd protocol

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

Het is allerminst verrassend dat het toenemend aantal meertalige kinderen in het kleuter- en basisonderwijs zich weerspiegelt binnen de Vlaamse logopedische praktijken. Voortschrijdend inzicht ten aanzien van de beste diagnostische aanpak, mede onder invloed van cross-linguïstisch onderzoek, stelt ons tegenwoordig beter in staat om meertalige kinderen met een vermoeden van een spraak- en/of taalstoornis op een degelijke en wetenschappelijk onderbouwde manier te onderzoeken. In dit artikel stellen we een multidisciplinaire aanpak voor waarbij de aandacht voor de verschillende talen maar ook het ‘totaal functioneren’ van het meertalige kind centraal staan.
Tijdschrift: Logopedie
ISSN: 1370-706X
Issue: 26
Volume: 4
Pagina's: 67 - 73
Jaar van publicatie:2013
Toegankelijkheid:Closed